השינוי הגדול של מנוע החיפוש הגדול והמוביל בעולם הו האצת הפעולה מול אינדקס המידע של גוגל עד להצגת תוצאות לשאילתת החיפוש. עדכון ה- Hummingbird מתמקד בהצגת גרף הידע של גוגל שהיא מאגר נתונים המתבסס על 580 מיליון מושגים ומערכות יחסים המאפשרים לחזות על סמך המידע את התשובות לשאילתה.
האלגוריתם החדש מתמקד בניתוח שאלות שמציגים משתמשים (בדומה ל- Yahoo Answersו- Stackexchange) המבקשים תשובות לשאלות מורכבות (לדוגמה: איפה קונים גלקסי S4 בשכונה שלי?' ) המנוע מארגן את התוצאות והמונחים של את התשובות בסדר עדיפות לפי שאלות קודמות שנשאלו.
"גוגל אמרה כי Hummingbird משלם יותר תשומת לב לכל מילה בשאילתה, מה שמבטיח שכל השאילתה – משפט השלם או שיחה או משמעות – נלקחת בחשבון, ולא מילים מסוימות", אמר דני סאליבן מהבלוג "searchengineland".
האם זה באמת מוצלח?
למען האמת זה בלתי אפשרי כמעט לעשות השוואה בין לפני ואחרי בהתחשב בכך שגוגל הפיצה את העדכון לפני כחודש מבלי כלל לציבור ולמעשה יש לנו רק את ההבטחה של חברת google שאכן זה מה שיעשה את ההבדל. לפי מה שנראה כרגע יונק הדבש לא מחליף את חיפוש מילות מפתח אלה מרחיב אותו ומאיץ את תהליך החיפוש הפנימי של גוגל באמצעות תהליכים טבעיים – זה התחלה טובה אך נראה שיהיה עוד דרך לעבור עד לקבלת תוצאות מדויקות יותר לשאילתות חיפוש מורכבות במיוחד בשפות שאינן אנגלית.
חיפושים קוליים ישתפרו משמעותית – השינוי ישפר את כלי החיפוש הקוליים, אנו נמצא את עצמנו בקרוב שואלים את גוגל שאלות ישירות מכפתור המיקרופון בנייד ובנייח ויעשה את החיפוש הקולי טוב יותר ושימושי למחפש המידע.
האם קידום אתרים מיותר כעת? – לא, מדובר בעיקר בסידור התוצאות של שאילתות מורכבות, אין פגיעה בתנועה לאתר או בדרוג שגוגל נתן לו עד כה. חשוב לציין שגוגל ביצעה את העדכון באוגוסט ולא נרשמו ירידות\עליות מיוחדות.