כן, שמעתם נכון, גוגל מחלקת סכום של 340 מיליון דולר בצורת שוברי פרסום אוטומטיים ישירות לחשבונות המפרסמים עבור פרסום עתידי.
ההודעה על חלוקת שוברי הפרסום נכתבה כך:
נגיף הקורונה (COVID-19): שוברי פרסום ב-Google Ads לעסקים קטנים ובינוניים
עד 1 ביולי שוברי הפרסום האלה יושקו ויתווספו באופן אוטומטי לכל החשבונות של לקוחות בעולם העומדים בדרישות לקבלת ההטבה. שובר הפרסום מתקזז באופן אוטומטי מההוצאה העתידית. לא נדרשת כל פעולה מצידכם.
אנחנו רוצים לעזור לעסקים קטנים עד בינוניים (SMB) לשמור על קשר עם הלקוחות בתקופה מאתגרת זו. מסיבה זו, החלטנו להעניק ללקוחות ה-SMB שלנו ברחבי העולם שוברי פרסום בסך כולל של 340 מיליון דולר. את השוברים ניתן לנצל עד סוף שנת 2020 לפרסום מודעות בפלטפורמות השונות של Google Ads. Google מעניקה את השוברים מתוך מחויבות רחבה יותר לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, בארגוני בריאות, בממשלות ובעובדי שירותי הבריאות, שנמצאים בחזית המאבק במגיפה העולמית הזו.
כמה כסף לפרסום מקבל כל מפרסם בגוגל ומי מקבל את השובר?
לא ברור לגמרי איך עבד מנגנון חישוב חלוקת השוברים של גוגל אך ניתן לראות באופן מובהק מספר נקודות עקרונית:
- השוברים חולקו בחשבונות מפרסם וותיקים של גוגל – לא נשלחו שוברים ללקוחות חדשים (אצלנו מדובר על לקוחות של ותק פרסם של מעל חצי שנה +-)
- הסכום שקיבל כל לקוח שונה בהתאם לתקציב הפרסום הממוצע מהעבר הקרוב של הפרסם.
- מפרסמים קטנים מאוד קיבלו 230 ₪, מפרסמים בתקציב בינוני קיבלו 790 ₪.
- כמה קיבלו מפרסמים גדולים? – נצפו 2 שוברי פרסום של גוגל על סך 2,040 ₪ למפרסם עם תקציב חודשי של 12,000 ₪ בממוצע.
צריך לעשות משהו כדי לקבל את שובר הפרסום מגוגל?
לא. אם גוגל החליטה שמגיע לכם אתם תראו זאת בממשק המפרסם / תוכלו לשאול את מנהל חשבון המפרסם שלכם.