בעידן הדיגיטלי של היום, זה חיוני למשווקים לדעת מאיפה מגיעה התנועה לאתר שלהם.
ללא מידע זה, אי אפשר לקבוע את האפקטיביות של מסעות פרסום השונים ולקבל החלטות מושכלות לגבי הערוצים בהם כדאי להקצות משאבים באילו לא.
תגי UTM (Urchin Tracking Module) מספקים פתרון לנושא זה בכך שהם מאפשרים למשווקים באינטרנט לעקוב אחר מקורות התנועה לאתר שלהם, ולהבין אילו ערוצי שיווק הכי משתלמים.
מה זה UTM?
מדובר קוד פשוט שמוסיפים בסיומת של עמודי האינטרנט (URL) באתר שלכם.
כאשר המבקר לוחץ על כתובת האתר בה הוטמעה התג, קוד ה-UTM נשלח אל Google Analytics, והנתונים מתועדים כ"מסע פרסום" בחשבון Google Analytics שלכם.
תגי UTM מאפשרים לנו לעקוב אחר תנועת המבקרים באתר ממקורות שונים, כגון דואר אלקטרוני, מדיה חברתית ומסעות פרסום ממומנים.
מהם היתרונות של UTM?
ישנם מספר יתרונות לשימוש בתגיות UTM, להלן המרכזיים שבהם:
- דיוק מעקב משופר: תגי UTM מאפשרים לנו לעקוב אחר תעבורת המבקרים באתר האינטרנט ממקורות שונים, מה שמעניק לנו תמונה מדויקת יותר מהיכן התנועה.
- ניתוח נתונים טוב יותר: על ידי מעקב אחר מקורות התנועה באתר, אנו יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי אילו ערוצי שיווק מניעים את התנועה היקרה ביותר, ולקבל החלטות מושכלות לגבי היכן כדאי להקצות משאבים.
- החזר ROI משופר: על ידי הבנה אילו ערוצי שיווק מניבים את התנועה הזולה / היקרה ביותר, נוכל לבצע אופטימיזציה במסעות הפרסום שלנו כדי להגדיל את ההחזר על ההשקעה שלך (ROI).
- שיתוף נתונים: תגי UTM מקלים על צוותים שונים בתוך העסק שלך לשתף נתונים, שכן כל הנתונים מתועדים במיקום מרכזי אחד (Google Analytics).
אילו סוגי פרמטרים של תג UTM קיימים?
ישנם חמישה פרמטרים שונים של UTM שבהם אפשר להשתמש כדי לעקוב אחר תנועת המבקרים באתר אינטרנט:
מקור מסע הפרסום (utm_source)
מקור מסע הפרסום הוא שם הפלטפורמה שבה אתה משתמש כדי להזרים תנועה לאתר שלך (למשל גוגל, פייסבוק, טוויטר וכו').
אמצעי מסע פרסום (utm_medium)
אמצעי מסע הפרסום הוא השיטה שבה אתה משתמש כדי למשוך תנועה לאתר שלך (למשל אימייל, רשת חברתית, חיפוש בתשלום בגוגל וכו').
שם הקמפיין (utm_campaign)
שם הקמפיין הוא השם שנתנו לקמפיין במערכת הפרסום (למשל מבצע אביב, קידום לחג וכדומה).
מונחי מסע פרסום (utm_term)
מונחי מסע הפרסום הן מילות המפתח הספציפיות שאליהן אנו ממקד במסע הפרסום שלנו.
התוכן של מסע הפרסום (utm_content)
תוכן הקמפיין משמש להבדיל בין מודעות שונות בתוך אותו מסע פרסום (למשל מודעה A לעומת מודעה B), כך ניתן גם לבצע בדיקות A/B למודעות עצמן.
איך ליישם Urchin Tracking Module בקמפיינים של גוגל?
יישום תגי UTM בקמפיינים שלנו בגוגל הוא תהליך פשוט.
להלן מדריך שלב אחר שלב:
- התחילו באתר בונה כתובות אתרים של גוגל בכתובת: (https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/).
- הזינו את כתובת האתר שברצונכם לעקוב אחריה בשדה "הכתובת של אתר".
- הזינו את הערכים עבור כל פרמטר UTM.
- מקור מסע הפרסום צריך להיות "google"
- מדיום מסע הפרסום צריך להיות הערוץ הספציפי שבו אתם משתמשים (למשל, "עלות לקליק" עבור מודעות בתשלום לקליק, או "תצוגה" עבור מודעות לתצוגה),
- שם מסע הפרסום צריך להיות שם תיאורי עבור מסע הפרסום שלך (למשל "אביב_מבצע_2023").
- לחצו על "צור כתובת אתר" והעתיקו את הכתובת שנוצרה.
- השתמשו בכתובת האתר שנוצרה במסע הפרסום שלכם ב-Google. זה יכול להיות בכל סוג של מודעות או של מסע פרסום.
- בדקו את התוצאות בגוגל אנליטיקס >> עברו אל הקטע "רכישה" וחפשו את מסע הפרסום תחת "קמפיינים".
כאן תוכלו לראות כמה קליקים, המרות ומדדים אחרים הקמפיין שלכם מייצר.
איך ליישם Urchin Tracking Module בקמפיינים של פייסבוק?
יישום תגי UTM בקמפיינים שלנו בפייסבוק הוא פשוט באופן דומה.
הנה מה שצריך לעשות:
- התחילו על ידי שימוש בבונה כתובות האתרים של גוגל כדי ליצור כתובת אתר ייחודית עבור מסע הפרסום שלכם בפייסבוק.
- הזינו את הערכים עבור כל פרמטר UTM.
- מקור מסע הפרסום צריך להיות "פייסבוק"
- אמצעי הקמפיין צריך להיות הערוץ הספציפי שבו אתה משתמש (למשל "חברתי" או "מחיר לקליק")
- שם מסע הפרסום צריך להיות שם תיאורי עבור מסע הפרסום שלך (למשל "מבצע_חורף_2023")
- העתיקו את כתובת האתר שנוצרה.
- עברו אל מנהל המודעות שלכם בפייסבוק וצרו מסע פרסום חדש.
- בקטע "ערכת מודעות", הזינו את כתובת האתר שנוצרת בשדה "הכתובת של אתר".
- הפעילו את מסע הפרסום שלכם בפייסבוק.
- הדקו את התוצאות בגוגל אנליטיקס >> עברו אל הקטע "רכישה" וחפשו את מסע הפרסום תחת "קמפיינים".
- כאן אתם יכולים לראות כמה קליקים, המרות ומדדים אחרים הקמפיין שלכם בפייסבוק מייצר.
לסיכום, הטמעת תגי UTM בקמפיינים שלך בגוגל ובפייסבוק היא דרך פשוטה ויעילה לעקוב אחר הביצועים של מסעות הפרסום.
באמצעות מידע זה ניתן לקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי הערוצים והמודעות עם הביצועים הטובים ביותר.
על ידי שימוש בתגי UTM, אנו יכולים לקבל תובנות חשובות לגבי מקורות התנועה לאתר שלנו ולבצע אופטימיזציה במסעות הפרסום/מודעות ליצירת החזר ROI מקסימלי.
שאלות נפוצות בנושא UTM
מהם תגי UTM, ולמה זה חשוב לעקוב אחר מקורות התנועה בדיגיטל?
UTM ראשי תיבות של Urchin Tracking Module.
זו מערכת של פרמטרים המשמשת למעקב אחר מקורות התנועה לאתר.
על ידי שימוש בתגי UTM, אתם יכולים לקבל הבנה מפורטת מהיכן התנועה שלכם מגיעה וכיצד היא מקיימת אינטראקציה עם האתר שלכם.
מידע זה חיוני לקבלת החלטות מבוססות נתונים לגבי מסעות הפרסום התשלום שלכם והן עבור ביצוע אופטימיזציה לאתר.
האם ניתן להשתמש ב-UTM למעקב אחר תנועה מכל המקורות, גם אופליין?
כן, ניתן להשתמש בתגי UTM כדי לעקוב אחר תנועה מכל המקורות, לא רק ממקורות דיגיטליים.
לדוגמה, אם אתה מפעיל מסע פרסום מודפס, אתה יכול להוסיף תגי UTM וקוד QR לכתובת האתר במודעה כדי לעקוב אחר מקור התנועה מאותה מודעה מודפסת.
איך UTM עובד עם Google Analytics, ואיזה מידע הוא מספק?
תגי UTM פועלים בשילוב עם Google Analytics, והם מאפשרים לנו לעקוב אחר הביצועים של מסעות פרסום ומקורות תנועה ספציפיים.
עם תגי UTM, אנו יכולים לראות את מספר הקליקים, ההמרות (לידים/פניות) ומדדים השונים שנוצרו על ידי כל מקור.
ניתן גם לצפות בנתוני הדפים השונים באתר והפעולות הספציפיות שבוצעו על ידי המבקרים.
ניתן להשתמש במידע זה כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי אופן האופטימיזציה של מסעות הפרסום והחלוקה התקציבית.