אין ספק שחיפוש ביטוי זנב ארוך יעיל יותר במציאת התוצאות הרצויות בלוח התוצאות של גוגל.
בעוד שסך החיפושים עבור ביטויים קצרים המורכבים מ 2-3 מילות מפתח מהווים כ- 35% בלבד מנפח החיפושים העולמי, שאילתות בגוגל של הזנב הארוך המכילות 4 מילות מפתח ויותר מהוות את רוב החיפושים של בני האדם.
אם כך מה המשמעות של זנב ארוך?
תאוריית הזנב הארוך (Long Tail) מגיעה מתחום הסטטיסטיקה ומתארת תופעה כלכליות ותרבותית הבאה לידי ביטוי באופן מובהק בערוצי שיווק הדיגיטלי.
כך נכתבה ההגדרה באתר ויקיפדיה הישראלי:
תכונה ידועה של התפלגויות סטטיסטיות בהן ישנה אוכלוסייה מעטה עם הסתברות גבוהה ואוכלוסייה רבה עם הסתברות נמוכה
מספר דוגמאות של זנב ארוך בעברית פשוטה:
לחברת נטפליקס, ספקית שרותי הצפייה הישירה הגדולה בעולם ישנו מאגר עצום של כותרים (סרטים וסדרות).
אם נחלק באופן גס את הכותרים ל-2 סוגים:
- כותרים פופולארים – בית הנייר, פאודה, סרטים מובילים וכדומה
- סרטים וסדרות נישתיים (דוקומנטרי, סדרות בשפות שונות, ילדים וכו')
נקבל נתון מדהים, רוב הצפיות של סך הסרטים והסדרות בנטפליקס נמצאות בחלק השני – הנישתי יותר. זהו הזנב הארוך במהותו.
דוגמה נוספת של הזנב הארוך באמצעות חיפושים בגוגל
חשבו על 3 סוגי חיפושים כאשר אנו מחפשים נעליים בגוגל:
יש את הביטוי הראשי "נעליים", סביר להניח שאם נחפש את הביטוי כך לבד בתיבת החיפוש, לא נקבל את סוג הנעליים שאנו מחפשים.
בחיפוש "נעליים לגברים" או "נעלי ספורט לגברים" נקבל תוצאה הרבה יותר ממוקדת.
אך החיפושים המכילים 4 מילות מפתח ויותר, הן אלו שישיגו את התוצאה המדויקת ביותר, לדוגמה:
- נעלי ספורט לגברים של נייק
- נעלי כדורגל של אדידס לילדים
- נעל ריצה בצבע אדום לנשים
- וכן הלאה…
להגיע לקהל שיודע מה הוא רוצה
באמצעות מערכת SEM RUSH וכלי ניתוח תעבורת חיפושים בגוגל ניתן לראות שכדאי יותר להשקיע בקידום ביטויים ממוקדים (מעל 4 מילים כבר אמרנו?) שיניבו לגולש תוצאות מדויקות ולבעל האתר סיכוי יותר גבוה לסגור עסקה.
האם ידעתם? בממוצע רק 2.5% מכלל האנשים שמחפשים רופא בגוגל יקלידו רק "רופא"!.
הגיוני יותר להתמקד במילות מפתח וביטויים מדויקים כגון "רופא עיניים מומחה לניתוח לייזר" / "רופא שיניים אורתודונט בהרצליה".
זה יותר קל לקידום ויותר זול לפרסום
כלל ידוע הוא שככל שמילת המפתח פופולארית יותר, כך קשה יותר לקדם אותה בתוצאות החיפוש האורגניות מול אתרים גדולים ותיקים שממוקמים בדף הראשון של גוגל.
שימוש מושכל בתיאוריית הזנב הארוך כחלק מאסטרטגיית קידום האתר תוביל אותנו להתמקד בביטויים וצירופי שאילתות שהן נעשה שימוש ביותר מארבעה מילות מפתח.
קל יותר לקדם בגוגל ביטוי ארוך וממוקד על פני מילת מפתח בודדת או ביטוי כללי.
כאשר יש פחות תוצאות – יש פחות מתחרים.
תיאורית הזנב והקשר למחיר פרסום מילות מפתח בגוגל
במודל תשלום לפי הקלקה, לכל צירוף וביטוי יש עלות שונה בהתאם לתחרות של המפרסמים.
המחיר להקלקה לביטויי זנב ארוך זול יותר משמעותית מהעלות הממוצעת להקלקה של ביטויים קצרים וכללים מידי בהם ישנה תחרות גדולה.
אפשרויות לצירוף קידומות וסיומות למונחי החיפוש
קידומות וסיומות של מונחים לחיפוש שחוזרים על עצמם שהקשרים שונים.
שימוש במיקום בביטוי החיפוש:
עורך דין פלילי בחיפה / חנות צלילה באזור השרון / מקום לאירועים קטנים בתל אביב.
שימוש בפרמטר של מוצר או במותג
חולצה לבנה מכופתרת לגברים / אייפון 9 פלוס בצבע אדום / אופני כביש של שימנו / טלוויזה 70 אינטצ LG / וכן הלאה…
לסיכום
- מיותר להשקיע משאבים ולהתחרות על מילות מפתח כלליות ולא ממוקדות.
- קשה יותר להגיע לדף הראשון של גוגל ולהשיג תוצאות כאשר ישנה תחרות גבוהה.
- רוב בני האדם מחפשים צירופים ארוכים וממוקדים