אם חשבת לשדרג את אתר האינטרנט שלך חשוב מאוד שתכיר את נושא ההפניה הקבועה 301 שתשמור על דרוג אתר האינטרנט במנועי החיפוש גם לאחר העלייה לאוויר.
301 Redirect הפנייה קבועה מאפשרת לבעל אתר אינטרנט להגדיר עבור המשתמשים והסורקים של מנועי החיפוש כי דף אינטרנט מסויים קיבל כתובת חדשה ויש לבצע אליו הפנייה אוטומטית.
זה מאפשר לשמור על סטטוס דרוג האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש ומאפשר המשכיות תהליך קידום תקין לאתר החדש שלך גם בהמשך דרכו.
מקדם האתר מבצע פעולות אופטימיזציה שמטרתם היא "שהאתר ידבר גוגלית"
למר ישראל ישראלי יש אתר אינטרנט מיושן והוא בונה אתר חדש.
באתר הנוכחי של מר ישראלי ישנם 40 דפי תוכן שונים עם כתובת URL יחודיות שגוגל מכיר.
כתובת ה-URL של דף האודות נראה כך: www.example.co.il/id-338.html
באתר החדש של מר ישראלי דף האודות מקבל כתובת קישור אחרת www.example.co.il/about-us
הפנייה קבועה תאפשר העברה אוטומטית של מי שיכנס לכתובת הישנה (משתמשים ומנועי חיפוש) לכתובת החדשה.
קבלו עדכונים טיפים בעמוד מגזין קידום האתרים >>
למה זה כל כך חשוב לבצע 301 Redirect?
ללא ביצוע הפניית 301: ברגע שהאתר החדש עולה לאוויר, גוגל סורק את האתר ומזהה שכל הדפים הפנימיים קיבלו URL חדש.
בנוסף הוא מגלה שכל כתובת ה- URLשל הדפים הישנים (שאונדקסו בעבר ) לא קיימים.
במצב זה תוך פרק זמן קצר הופעה של הדפים הישנים תוסר מתוצאות החיפוש
(בוודאי ממיקומים ריאלים) ולמעשה רוב הדרוג שהושג עד כה לאתר האינטרנט ירד לטימיון.
גוגל תסרוק את הדפים החדשים אך הקידום שלהם יתחיל מאפס כאילו הם דפים חדשים לחלוטין ולא "ממשיכים" של הדף הישן.
ביצוע הפניית 301: לפני העלייה לאוויר חשוב לבצע תיעוד של כל כתובות דפי האתר.
מיד לאחר העליה לאוויר מתבצעת הגדרת 301 Redirect עבור כל דף ודף באתר החדש כך שכתובת ה-URL הישנה תופנה לכתובת ה-URL של אותו דף באתר החדש.
לסיכום
חשוב מאוד להקפיד לפני שדרוג האתר לתעד את כתובות הדפים הפנימיים של האתר הישן.
כך נוכל לדעת ביעילות לאחר העלייה איזה כתובת URL צריך להפנות לדף החדש.
אם אתר שלכם פועל על מערכת וורדפרס או גומלה ישנם פלאגינים מובנים אשר מסייעים לבצע את הגדרה זו בקלות.