אז הלכנו ושאלנו את Gemini כלי ה-AI של גוגל שאלה פשוטה: "למה גוגל חוסם ביקורות על עסקים בישראל?"
וזאת היה התשובה שקיבלנו:
גוגל חוסמת ביקורות על עסקים בישראל מאז אוקטובר 2023, כחלק מהמדיניות שלה "להפעיל הגנות נוספות כדי לנטר ולמנוע תוכן שמפר את המדיניות שלנו באפליקציית המפות, כולל חסימה זמנית של ביקורות, תמונות וסרטונים חדשים בישראל ובעזה".
הסיבה הרשמית לכך היא רצון למנוע הפצה של תוכן פוגעני, שקרי או מוטה, בעיקר בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. גוגל טוענת שפעולות אלה נועדו להגן על שלמות המידע ועל משתמשיה.
עם זאת, יש הטוענים שגוגל פוגעת בחופש הביטוי ובזכותם של לקוחות לשתף את חוויותיהם האמיתיות עם עסקים. אחרים טוענים שגוגל נכנעת ללחץ פוליטי מצד גורמים בישראל ומחוצה לה.
נכון להיום, גוגל לא הודיעה מתי תסיר את החסימה על ביקורות בישראל.
להלן כמה מקורות נוספים עם מידע נוסף בנושא:
- כתבה באתר "אייס": https://www.ice.co.il/digital-140/news/article/990251
- כתבה באתר "ישראל היום": https://www.israelhayom.co.il/tech/tech-news/article/14877610
- כתבה באתר "רוטר": https://rotter.net/forum/scoops1/837431.shtml
חשוב לציין שגם אם גוגל חוסמת ביקורות, עדיין ניתן למצוא ביקורות על עסקים ישראליים באתרים אחרים.
ומה הלקוחות העסקיים אומרים?
ראשית מדובר בחוסר נעימות מול לקוח שטרח לכתוב ביקורת, הוא מרוצה מהתהליך ושלוח לנותן השרות צילום מסך עם הביקורת שלו – אבל הופ – זה מופע אך ורק לכותב הביקורת!
שנית בעל העסק מאוכזב שלא קיבל פידבק על עבודתו/מוצריו, מספר הביקורות בכרטיס הפרופיל העסקי של גוגל לא השתנה והביקורת שנכתבה לא למופיעה בפרופיל.
אנו מקווים מאוד שגוגל שומר את כל הביקורת (הטובות וגם הפחות..) ולאחר המלחמה תפרסם את כל הביקורות שנחסמו.