אז לצערנו אין חוקיות ☹ וגם פוסטים מושקעים מאוד לעיתים זוכים למעורבות נמוכה לעומת כאלה שנכתבו ועוצבו בחטף. אבל יש כמה טיפים לכתיבת פוסט וכללים שמהווים מחנה משותף לכלל הפוסטים שהוגדרו כמוצלחים.
צרפו לפוסט שלכם תמונה או סרטון (לא על הטקסט לבדו)
כמובן שטקסט איכותי הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהפוסט אך הוא לא כולו, יתרה מכך – הוא אפילו לא זה שימשוך את העין, את התפקיד הזה אנו משאירים לתמונה או לסרטון. לא במקרה אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, על אחת כמה וכמה עם סרטון וידאו, פרסמו תמונות וסרטונים שימשכו את הגולש ויגרמו לו לשהות זמן רב יותר בפרסום שלך בפייסבוק.
אם בחרתם בתמונה רצוי להטביע עליה את הלוגו של העסק ולמתג אותה.
הקפידו לצרף לפוסט אפשרות ליצירת קשר או טקסט הנעה לפעולה
לעיתים זה נראה לנו ברור שמי שרואה את הפוסט יכול ליצור איתנו קשר בקלילות, אך המצב אינו כזה.
טיפים לכתיבת פוסט מושלם דורשים לשלב בפוסט טקסט הנעה לפעולה כגון כתובת אתר אינטרנט / מספר טלפון לחיוג מהיר / לינק לניווט מהיר וכדומה. מטרתנו היא להקל על הגולש ליצור איתנו קשר באופן מהיר, קל ובמינימום הקלקות ומעבר למסכים אחרים. אייקונים תמיד יכולים להוסיף צבע ומשמעות שתשפר את אחוז ההמרה מהפוסט.
מצורפת דוגמה לטקסט הנעה לפעולה בשילוב אייקונים:
להעביר את המסר בצורה כיפית וברורה
הקיר (Wall או News Feed) של משתמש הפייסבוק הממוצע מכיל פוסטים ממאות אנשים שונים, הזמן אותו המשתמש ישקיע בקריאת הפוסט שלכם עשויה להיות מינימלית ולכן עליכם להיות כמה שיותר קולעים במסר ובמטרה, גולשים לרוב לא יקראו פוסטים שהם מאוד ארוכים ולכן פשוט ידפדפו קדימה.
השתמשו בגדלים סטנדרטיים של תמונות
לא כל תמונה שתפרסמו תראה במיטבה בפייסבוק.
הסיבה לכך היא שתמונות שמתפרסמות בפייסבוק משנות את גודלן לגודל סטנדרטי של 1200×628 או לגודל של ריבוע (800X800 או 1200X1200 פיקסל). לכן על מנת למנוע עיוותים בתמונות ולאפשר חוויה מיטבית לגולש מהפוסט שלכם, עליהם לדאוג שתהליך ההכנה של הפוסט יהיה בגדלים שהוזכרו וכך התמונה תעלה ללא פגם.
קראו עוד על:
הקפידו שהפוסט יתאים גם לקידום ממומן
לא כל פוסט שתרצו לקדם אותו באופן ממומן יתקבל על ידי פייסבוק, תנאי הכרחי וקריטי שהרבה ממעיטים בערכו הוא האחוז משטח התמונה שמשויך לפוסט שהוא טקסט לעומת האחוז משטח התמונה שהוא תמונה.
על מנת שפוסט בפייסבוק יוכל להיות ממומן, על התמונה המפורסמת להכיל לא יותר מ-20% טקסט משטח התמונה הכללי.
כלי נהדר של פייסבוק מאפשר בדיקת כמות טקסט בתמונה, בדקו מצב תקינות >>
מועד תזמון הפוסט
פרט קטן אך רבים לעיתים אינם חושבים עליו הוא שעת פרסום הפוסט. מתי לדעתכם פוסט יזכה ליותר חשיפה? בעיצומו של יום עבודה ביום ראשון או בתחילת יומו או סופו? חשוב בעניין מועד פרסום הפוסטים להסתמך על סטטיסטיקת העבר – שם נוכל ללמוד מתי מתקיימת המעורבות הגבוה ביותר ולכנן את תזמון הפוסטים לשעות השיא.
עקבו אחר התגובות והשיתופים
לא לשכוח לומר תודה למי שצריך ולהגיב לביקורות לא רצויות בפוסט באופן אמין ומקצועי, פעולות אלו יעלו את שיעור המעורבות בפוסט וימתגו את העסק שלכם כנותן שרות מצויין.