אינסטגרם כבר מזמן איננה רשת חברתית איזוטרית של תמונות שאנו מעלים כאשר אנו מזמינים לאכול במסעדה, נפגשים עם חברים או מצלמים באירוע.
פלטפורמת אינסטגרם עברה את הכמות הבלתי נתפסת של מיליארד המשתמשים!
ויחד עם הבעלות של פייסבוק הגיעו כלים ואפשרויות ליצור ונהל חשבון עסקי שיכול להזניק את העסק שלכם.
קבלו 12 טיפים לקידום באינסטגרם שישיגו לכם את אחת או כל המטרות שברשימה:
- הגדלת כמות העוקבים באינסטגרם
- הופכים עוקבים ללקוחות
- הפיכת לקוחות לנאמנים יותר ולחשוף את העסק שלכם ברשת החברתית באופן חסר תקדים.
קבלו 12 טיפים וכללי אצבע לניהול מוצלח של חשבון האינסטגרם שלכם:
חברו את חשבון האינסטגרם לעמוד הפייסבוק העסקי
באמצעות תהליך קצר ניתן לחבר בין עמוד הפייסבוק העסקי לחשבון האינסטגרם, זה מאפשר לנו לפרסם פוסטים בפייסבוק שכבר פורסמו באינסטגרם.
מאפשר לקדם פוסטים באינסטגרם באופן ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק והכי חשוב ניתן למשוך קהל מעמוד הפייסבוק לאינסטגרם ולעודד מעורבות משתמשים באופן מקסימלי.
הקפידו על העלאת תמונות רציפה ומרווחת
כמו בכל רשת חברתית, גם באינסטגרם חשוב להפגין נוכחות באופן רציף וקבוע ולפרסם תמונות על בסיס שוטף.
הקפידו על פרסום פוסטים בתדירות סבירה (1-3 בשבוע), אל תיעלמו לעוקבים אך גם אל תגזימו. חשבון אינסטגרם עדכני הינו חלק מהתדמית העסקית וחשוב לשדר חדשנות ורעננות כל הזמן
לא רק תמונות של העסק, כדאי גם להצחיק
תמהיל התמונות והמגוון שלהם יגביר את ההתעניינות של המבקר באינסטגרם,
חשוב לא להשתמש בפורמט אחיד בעל ניראות זהה או דומה, זה משעמם את המקרים שיאבדו עניין מהר.
חשבו לאזן בין תמונות אוירה משעשעות ומצחיקות לבין פוסטים עם תמונות קונקרטיות המציעות מוצר או שרות.
צרו פרופיל מושך ומדוייק
לטובת פעילות קידום באינסטגרם הקפידו לעדכן את הפרופיל שלכם באופן מלא, הוספת תיאור של השרות שלכם הכולל אימוג'ים יעשו את העבודה טוב יותר מטקסט יבש ללא צבע .
שלבו את המסר השיווקי שלכם בשורת התיאור בצורה שתבלוט לעין באופן מיידי.
יש כמובן להקפיד שהתיאור לא יהיה ארוךךךך מידי שלא לעייף את המבקרים.
השתמשו במיקום בפרסום התמונות
גם אם צילמתם במשרד, בבית במפעל או שהתמונה בכלל הופקה בפוטושופ – הוסיפו מיקום לפוסט שלכם.
מיליונים רבים מחפשים תמונות לפי מיקום, הוספת מיקום תיתן לכם עדיפות עם הקהל המקומי, תחשוף את הפוסטים לקהל שחיפוש לפי מיקום, תגדיל את טווח ההגעה של הפוסטים שלכם הרבה מעבר לקהלים שציפיתם להם.
הקפידו על תמונות טובות, אין צורך להגזים עם הפילטרים
כבר נאמר שתמונה שווה אלף מילים, במיוחד באינסטגרם רשת מבוססת תמונות.
הקפידו על תמונות איכותיות, כאלה שמשדרות באופן הטוב ביותר את העסק שלכם.
לכמות אין משמעות נהפוך הוא, תמונה לא טובה תציג את העסק באופן לא מקצועי וחבל.
אין צורך במצלמה מקצועית – ניתן להשיג איכויות מעולות גם באמצעות הטלפון הנייד.
מומלץ לצפות ביוטיוב בשלל הסרטונים המדריכים לבצע צילום מקצועי באמצעות הנייד. ומילה אחרונה בנושא – אין צורך בפילטרים לכל תמונה, שמרו על מראה טבעי ולא מהונדס.
השתמשו בתיוג האשטאג #
סט טיפים לקידום באינסטגרם מדבר על נושא התיוג ומה שמכונה האשטאג.
לתיוג באמצעות האשטאג ברשתות חברתיות בכלל ובאינסטגרם בפרט ישנם מספר יתרונות שיסייעו להגדיל באופן ניכר את החשיפה לפוסטים באופן אורגני (משתמשים שאינם עוקבים אחר החשבון שלכם). התיוג מתבצע באמצעות בתו סולמית (האשטאג) ולאחריה מילת מפתח הקשורה לתמונה בפוסט, ניתן להוסיף כמות גדולה של האשטאגים אך רצוי לא להגזים (עד 20 זה יעיל בהחלט). שימוש בתיוג משיג יותר עוקבים חדשים וחשיפה רלוונטית ללא כל תשלום.
שיתוף פעולה חשבונות אינסטגרם אחרים
פרגנו לעמודים אחרים, בצעו שיתופי פעולה, תייגו אחד את השיני – כל הפעולות הללו רק יגבירו את החשיפה לחשבון האינסטגרם בכלל ולפוסטים ספציפיים בפרט.
ניתן לייצר שיתופי פעולה עם חשבונות אינסטגרם המציעים שרותים או מוצרים משלימים למה שהעסק שלכם מספק, עם כוכבי רשת ובכלל חשבונות שהן יש תנועה מרובה.
הקפידו לפרסם סטורי
הכלי סטורי הינו חזק ביותר, למרות שהוא העלם אחרי יום הוא מאפשר ליצור קריאטיב דינאמי תוך כדי תמונה באמצעות כלי נוחים וקלילים הנמצאים באפליקציית אינסטגרם, פרסמו שאלות, הציגו את העסק מפנים ומבחוץ, הציגו את שגרת יומכם וגם חידושים. סטורי'ס שהצליחו במיוחד ניתן להצמיד בשורת שמתחת לפרופיל כך שיוצגו בלחיצה.
תציעו הטבות מיוחדות רק לעוקבים
תנו לעוקבים שלכם הטבות ייחודיות ומבצעים, זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורת הנחה (1+1, הנחת מחיר, הנחה על מוצר שני וכו') או כהטבה לרוכשים (חודש נוסף חינם, שי צנוע, הטבה לרכישה הבאה וכו').
לפנק את העוקבים שלכם זה חשוב, הם הגרירים שלכם! וכמו בחיים, גם באינסטגרם חבר מביא חבר.
הטמיעו תמונות מהאינסטגרם באתר האינטרנט
זה פשוט וקל, לכל פוסט שמפרסמים באינסטגרם יש קוד הטמעה.
ניתן לשתול את הקוד בעמוד/ים אינטרנט של האתר שלכם ולהציג לגולשים תמונה איכותית שהשקעתם בה וקישור מהיר לחשבון האינסטגרם העסקי, כך בקלות ניתן להשיג חשיפה איכותית של לקוחות פוטנציאלים והגדיל את כמות העוקבים של הערוץ.
הוסיפו קישור לערוץ האינסטגרם שלכם מהאתר
זה אולי נראה ברור אך נציין זאת בכל זאת, כמו שנוהגים להציג באתר האינטרנט קישורים ליוטיוב, פייסבוק, לטוויטר וכו', חשוב לעדכן באתר קישור לחשבון האינסטגרם העסקי שיאפשר לגולשים מעבר מהיר.
רוצים יותר ממאמר על טיפים לקידום באינסטגרם? צריכים עזרה עם ניהול החשבון שלכם? צוות קומבר שיווק דיגיטלי לרשותכם לקידום העסק שלכם באינסטגרם ובזירות הדיגיטל השונות.