אין עסק שלא נדרש בשלב כזה או אחר לגייס עובדים אך ישנם חברות בהן תחום גיוס העובדים הוא הרבה מעבר לאיוש משרה.
חברות שליחויות, חברות כח אדם, עסקים בהן ישנה פעילות בחודשים ספורים בשנה (תחום התיירות לדוגמה), תחומים בהם רמת השחיקה גבוהה ותחלופת העובדים מוגברות.
כל אלו נדרשים לגייס עובדים על בסיס קבוע.
אז מהי הדרך הטובה למצוא עובדים באינטרנט?
אתרים ופורטלים המתמחים בגיוס עובדים
אתרי גיוס עובדים לדוגמת אולג'ובס, גובמאסטר, פורטל דרושים ודומים להם מציעים ממשק קל ונוח עם פילוחים נרחבים לתחומי המשרות.
ברוב המקרים ניתן לפרסם מודעת דרושים בחינם כאשר ישנם מסלולים בתשלום.
- יתרונות – במערכות אלו מסתובב קהל גדול ומגוון של מחפשי עבודה, הממשק נוח מהיר וקהל ואפשר לכל אחד למעשה ליצור מודעת גיוס עובדים לכל תחום כמעט.
- חסרונות – במסלול החינמי ככל הנראה תקבלו פניות לא ממוקדות של מחפשי עבודה עם רמת רלוונטיות נמוכה (לא גרים באזור של העסק, בעלי כישורים שונים משחיפשתם וכו').
המסלולים בתשלום לגיוס עובדים ממוקדים יותר באתרי הדרושים אם כי לא תמיד זולים.
זה תלוי בתחום עיסוק החברה המגייסת וברמת ההתמחות של המועמד שמחפשים.
פרסום דרושים בגוגל
אחת הדרכים הכי יעילות אם כי לא זולה במיוחד לגייס עובדים חדשים לעסק שלכם.
באמצעות פרסום בגוגל בפורמטים השונים (מודעות טקסט, מודעות מדיה) ניתן להגיע אל מחפשי עבודה בעלי הכישורים באתם מחפשים באופן מדויק.
על מנת לפרסם מודעה לחיפושים עובדים בגוגל יש להכין דף נחיתה ייעודיי לנושא ולהפנות את המתעניינים במשרה ישירות לעמוד.
בדף הנחיתה יש לרכז מידע רלוונטי למשרה ואפשרות ליצור קשר או להשאיר פרטים באמצעות טופס / כפתור וואצאפ וכדומה.
- יתרונות – יתרון משמעותי הוא שלגולש אין מודעות דרושים נוספות בעמוד – הוא רק איתך, בעמוד שלך, מה שמגביר את איכות הפניות של המועמדים.
- חסרונות – לא זול (תלוי מאוד בתחום), דורש תשתית של דף נחיתה או אתר אינטרנט עם המידע על המשרה וחברת קידום מקצועית שתקים ותנהל את הקמפיין.
לסיכום – ניתן באמצעות פרסום מודעות דרושים בגוגל להגיע לקהלים מדויקים בעלי הכישורים שאתם מחפשים באופן אפקטיבי ביותר.
פרסום דרושים בפייסבוק
דרך נהדרת להגיע אל קהלי המטרה שלך באמצעות הפילוחים במערכת הפרסום של פייסבוק וכן דרך אזור המשרות בדף הפייסבוק העסקי שלכם.
לכל דף פייסבוק עסקי יש אזור של משרות בו ניתן לפרסם את משרת הדרושים שלכם.
בפוסט דרושים ניתן להציג תמונה מלל ופרטי יצירת קשר, זה נחמד אבל מי רואה את הפרסום הזה?
אז זהו שלא הרבה, רק אלו שחברים בעמוד או ששותפו במשרה באופן ידני/אורגני,
על מנת לחפוף את המשרה לקהל הרלוונטי יש לקדם אותה בתשלום במערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם.
- יתרונות – ניתן להגיע לקהלים יחסית ממוקדים באופן קל ופשוט, המודעות הגראפיות של פייסבוק עושות את העבודה הוויזואלית וכן מאפשרות למועמד ליצור קשר בערוץ ישיר עם העמוד להגשת מועמדות.
- חסרונות – הצגת המודעות בתפוצה מספיק רחבה זה לא עסק זול (שוב, תלוי בתחום ובקמפיין), דורש ידע בהקמת קמפיין ממוקד , כישורי כתיבה ועיצוב גראפי, רצוי לשכור לכך שרותי חברה לשיווק דיגיטלי.
המלצה לתמהיל פרסום מודעות דרושים לגיוס עובדים שיזרים לכם מועמדים
החלק הראשון הוא הקמת דף נחיתה טוב!.
זה אומר שוויזואלית הוא מעוצב כמו שצריך, התוכן מכיל את המסרים שלכם ומידע קונקרטי על המשרה (לעבודה באזור תל אביב לדוגמה).
חשוב להטמיע רכיבים להנעת הגולש לפעולה כגון טופס, כפתור חיוב וכו'.
החלק השני דורש את הקמת הקמפיינים.
בגוגל מומלץ להריץ 2 סוגי קמפיינים במקביל:
- קמפיין ברשת החיפוש במוסס על מילות מפתח(דרושים שליחים לדוגמא)
- וכן קמפיין נוסף מסוג רימרקטינג אשר יכיל מודעות באנר "שירדפו" אחרי הקהלים שכבר נחשפו לדף הנחיתה שלכם ("קהל צבוע").
בפייסבוק מומלץ להפעיל קמפיין מסוג קידום מודעות דרושים (לאה שפרסמו את המשרה בעמוד העסקי באזור המשרות) או לפרסם מודעה מסוג תנועה ולהפנות את המבקרים ישירות לעמוד הנחיתה שיצרנו.
אפשרי (תלוי בתקציב) להפעיל בפייסבוק קמפיין נוסף זהה לקודם המופנה לקהל "פיקסל" כלומר קהל שכבר ביקר בדף הנחיתה הנחשף למשרה.
רוצים לגייס עובדים באופן יעיל אפקטיבי ומשתלם?
מומחי הקידום של Combar לשרותכם, צרו איתנו קשר והתחילו לגייס עובדים בקלות ובמהירות.