מבנה אתר נכון משפר את חווית המשתמש הכוללת והופך אותו לנגיש יותר למבקרים למנועי חיפוש.
במאמר זה, נסקור את השיטות המומלצות לאופטימיזציה של היררכית האתר כדי לשפר את חווית המשתמש ולשפר את הקידום במנועי החיפוש.
חלוקה לקטגוריות עמוד משנה
אחד המרכיבים המרכזיים של מבנה מקצועי ויעיל הוא חלוקת תוכן האתר לקטגוריות משנה ולעמודי משנה.
זה מקל על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים ומצמצם את משך הזמן המושקע בניווט באתר.
סיווג ברור, הגיוני ואינטואיטיבי עוזר למבקרים להבין במהירות את מבנה האתר ואת הקשר בין דפים שונים.
חשוב לבצע את החלוקה כאשר מתכננים בניית אתר אינטרנט חדש או לפני שדרוג אתר פעיל.
צמצמו כמות הקליקים הנדרשת כדי להגיע לתוכן פנימי
שיטה מומלצת נפוצה למבנה האתר היא להפחית את כמות הקליקים הנדרשת כדי להגיע לדפי התוכן הפנימיים ל-3 הקלקות או פחות.
זה מקל על המבקרים למצוא את מה שהם מחפשים ומצמצם את משך הזמן המושקע בניווט באתר.
אתר אינטרנט המובנה היטב צריך להיות בעל היררכיה ברורה, כאשר הדפים הראשיים של האתר נגישים בקלות מדף הבית ומסגל הניווט.
זה גם מקל על מנועי החיפוש כמו גוגל לסרוק ולהוסיף את דפי האתר לאינדקס.
מה שיכול להשפיע על הדרוג המשופר שיקבלו דפי האתר בתוצאות החיפוש.
השתמשו בניווט מסוג פירורי לחם (breadcrumbs)
"פירורי לחם" (באנגלית:breadcrumbs) הם כלי ניווט המספק למבקרים הבנה ברורה של מיקומם בתוך האתר.
הם מציגים את ההיררכיה של הדפים והקטגוריות ומספקים שובל של קישורים חזרה לדף הבית.
פירורי לחם שימושיים הן למבקרים והן למנועי חיפוש.
הם משפרים את הניווט הכולל באתר ומקלים על מנועי החיפוש לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס.
הימנעו מתוכן משוכפל או מועתק במבנה האתר
תוכן משוכפל או מועתק יוצר בעיה גדולה למבנה האתר ולקידום בגוגל.
זה מבלבל את מנועי החיפוש! מה שעלול להוביל לירידה בנראות ובדירוג דפי האתר בתוצאות החיפוש.
כדי להימנע מכך, חשוב לוודא שכל התכנים באתר יהיו מקוריים וייחודיים.
זה כולל טקסט, תמונות וכל מדיה אחרת.
כמו כן, חשוב להימנע מתוכן כפול בתוך האתר!
שכן הדבר עלול להשפיע לרעה על חווית המשתמש ולהקשות על מנועי החיפוש לסרוק את האתר ולאנדקס אותו.
השתמשו בקישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם קישורים בתוך האתר המחברים עמוד אחד לאחר.
הם מהווים היבט מכריע עבור היררכית אתר "נכונה" מכיוון שהם עוזרים למבקרים לנווט באתר ולמצוא תוכן רלוונטי.
קישורים פנימיים גם משפרים את חווית המשתמש הכללית ומקלים על מנועי החיפוש לסרוק את האתר ולהוסיף אותו לתוצאות החיפוש.
באמצעות קישור לתוכן רלוונטי בתוך האתר, קישורים פנימיים יכולים לשפר את דירוג האתר בגוגל, לחזק את הקידום האורגני ולשפר את חווית המשתמש הכוללת.
מסקנה: מבנה אתר טוב ויעיל הוא חשוב ביותר
לסיכום, מבנה האתר הוא היבט קריטי הן בחוויית המשתמש והן באופטימיזציה למנועי חיפוש.
על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות כגון:
- חלוקת האתר לקטגוריות ועמודי משנה
- הפחתת כמות הקליקים הנדרשים כדי להגיע לתוכן פנימי
- .שימוש בפירורי לחם
- הימנעות מתוכן משוכפל או מועתק
- שימוש בקישורים פנימיים
בעלי אתרים יכולים לשפר את המבנה הכללי של האתר שלהם ולשפר אותו.
היררכיה בנויה היטב תביא לחיזוק קידום האתר בגוגל ולשפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.