בניית חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת?
זה לא סוד שבעלי עסקים רבים נמנעים מהקמת חנות וירטואלית משתי סיבות עיקריות, האחת זה העלות הגבוהה ביחס לאתר תדמיתי רגיל וכן משאבי הזמן הנדרשים להזנת המוצרים במערכת ולניהולה באופן שוטף.
אז בואו ננפץ מספר מיתוסים בנוגע לבניית חנות וירטואלית
מחיר בניית אתר מכירות אינו בהכרח יקר יותר מאתר תדמיתי רגיל.
ישנם משתנים נוספים (רמת העיצוב, הזנת מוצרים וכו') שיכולים לייקר במעט את העבודה אבל לא באופן משמעותי.
אתר מכירות וירטואלי אכן דורש השקעה מסוימת מבעל האתר לניהול החנות הוירטואלית, שכן ללא מוצרים לא יהיה מה למכור למבקרים.
בדיוק כמו סידור סחורה על המדפים וניהול נכון של המלאי הכללי בחנות, כך גם עם חנות אינטרנטית, חשוב להציג לגולשים את מגוון המוצרים ולציין את זמינותם.
יש פה עבודת ניהול ותחזוקה, היא לא כך מסובכת ושווה מאוד את המאמץ בסופו של דבר.
בניית אתר חנות וירטואלית – היתרונות שמקבל העסק שלך במעבר למכירה און ליין
היתרונות ברורים ומובנים אך בכל זאת נצרף מספר נקודות עיקריות
- הגדלת המכירות של העסק, למעשה כעת יש לכם 2 חנויות, אחת פיזית ואחת ברשת.
- שולחים את המוצרים לכל מקום בקלות עם שלל שרותי משלוחים לחנויות וירטואליות.
- קבלת תשלום און ליין.
- החנות פתוחה 24/7 365 ימים בשנה.
- שליטה מלאה על תהליך ההזמנות, שליחים ומלאי.
- התממשקות עם חברת האשראי שלכם.
- אפשרות להתממשקות עם הקופה.
- התממשקות עם רשתות חברתיות.
- חיבור למערכת חשבוניות און ליין.
- החנות שלכם וניתנת לפיתוח והרחבה עתידית כל הזמן.
תאימות חנות וירטואלית לגלישה ממכשירי מובייל
אנו עדים לכך בשנים האחרונות, מאז פריצת הסמארטפון לחיינו, רוב הגולשים מבצעים את הרכישות שלהם דרך המכשיר הנייד, זה קל יותר, נגיש ופשוט יותר.
המספרים מלמדים אותנו ששיעור העסקאות המתבצעות באמצעות טלפונים חכמים עומד על כ- 60% ומכאן עולה החשיבות הרבה שהאתר וכל תהליך הרכישה יהיה מותאם באופן מלא למובייל לביצועי חנות מיטביים.
איזה מערכות חנות וירטואלית Ecommerce קיימות בשוק ואיך אדע מה עליי לבחור?
הקמת אתר חנות מכירה מקוונת מתאפשרת באמצעות אחת משתי הפתרונות:
- רכישת מנוי למערכת בניית חנות וירטואלית בקליק, מדובר במוצר מדף מוכן שדורש הגדרות בסיסיות (צבעים, לוגו, הגדרות תשלום) ואפשר להתחיל למכור מוצרים או שירותים דרך האינטרנט.
- בניית חנות וירטואלית עצמאית המותאמת בדיוק לצרכים של העסק שלך, ביצוע התאמות ייחודיות המותאמות לצורכי המותג שלכם וסוג המוצרים / השירותים המוצעים למכירה באתר.
מה ההבדל בין סוגי מערכות המכירה הללו?
לכל חלופה ישנם יתרונות וחסרונות, שתי הפתרונות טובים והבחירה צריכה להיות מותאמת לפעילות העסקית שלכם ולאופי המותג והמוצרים.
עם מערכת בניית חנות בקליק האתר יהיה באוויר במהירות ובקלות שיאפשר להתחיל למכור באינטרנט ומהר.
אתר המבוסס על מוצר מדף יראה בד"כ כמעט זהה לחלוטין לכל האתרים האחרים הנמצאים על גבי אותה מערכת, תבניתי כאשר השוני בינהם הוא צבעי האתר והלוגו.
עם בניית אתר מסוג חנות וירטואלית בהתאמה מלאה נקבל אתר שמשדר באופן מדויק יותר את אופי וסגנון העסק.
התהליך מתחיל מאיסוף מידע אודות מטרות האתר והעסק וכן מידע שחשוב לאיסוף לטובת איפיון החנות ומיתוגה ברשת.
עיצוב חנויות וירטואליות בהתאמה למותג ולאופי העסק
חנות מכירה באינטרנט בהתאמה לדרישות הלקוח מכוונת טוב יותר למטרות שהוגדרו וככל הנראה תזכה למכירות גבוהות יותר, תדמית איתנה וחווית גלישה מהנה לאורך כל תהליך הקנייה.
האם חשוב לכם שהחנות תהיה שלכם ובבעלותכם בלבד?
אם רכשתם אתר חנות בקליק (במודל רישיון חודשי/שנתי/לפי כמות מוצרים) חשוב לדעת במערכת האתר אינה שלכם ואתם עושים בה שימוש ברישיון.
מאחר ולרוב מדובר במערכות סגורות, לא ניתן להעביר את האתר / להעתיק אותו לאחסון אחר – הוא לא שלכם! הדבר היחיד שנמצא בבעלות רוכש השרות הם והתכנים שהזין באתר (טקסטים ותמונות).
8 אפשרויות שחייבות להיות בכל חנות וירטואלית מצליחה למסחר אלקטרוני
1. אבטחת החנות
חשוב שהחנות הווירטואלית תכלול רכיבי אבטחה מתקדמים הכוללים את אבטחת המערכת, אבטחת כניסת המשתמשים, הצפנת סיסמאות להגנה מפני פריצה, עמידה בסטנדרט סליקה של תקן PCI העולמי והתקנת בפרוטוקול SSL לגלישה מאובטחת באתר.
2. עיצוב ייחודי המותאם באופן מלא לאופי העסק.
אפיון מקצועי ועיצוב מוקפד בהתאמה מלאה למותג שלכם יגביר את המכירות באופן משמעותי.
3. חיפוש מוצרים בחנות.
אם יש לכם אתר קטלוג מוצרים ותרצו לאפשר למבקרים למצוא את המוצרים שהם רוצים בקלות כדאי מאוד לתת להם כלי חיפוש מתקדמים.
כלי חיפוש מתקדמים כוללים אפשרויות סינון, מיון, השלמה אוטומטית בעת ההקלדה בתיבת החיפוש ועוד.
4. התאמת החנות לקידום בגוגל.
על האתר לכלול כלי SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) המותאמים לדרישות של גוגל, אפשרות שליטה על תיוג העמודים (Title + Description), מפת אתר XML , ניווט היררכי ושמות עמודים Friendly URL's.
5. מערכת ניהול תוכן ידידותית לשימוש.
אפשרות לניהול ועריכת התוכן בכל עמודי האתר, כולל עמודי המוצרים, הקטגוריות ועמודי המידע.
6. קופונים.
בכל מערכת חנות וירטואלית שמכבדת את עצמה ישנו רכיב קופונים המאפשר לתת הנחות מסוגים שונים כגון: קנה קבל, הנחת מחיר, 1+1 ועוד. המערכת מאפשרת לחולל קוד קופון באופן קל ופשוט המאפשר להציע ללקוחות הנחות והטבות מכל סוג.
7. ממשק ניהול הזמנות ולקוחות
למערכות השונות ישנם ממשקים שונים המציגים סוגי מידע מגוונים, מצורפים מספר פרטי מידע שחשוב שיוצגו בממשק: מעקב ניהול הזמנות,, עדכון סטטוס הזמנה, שליטה על ניהול המלאי, סנכרון עם מערכת הפקת החשבוניות ושליחתן במייל ועוד.
8. סטטיסטיקת מעקב
נחלק את הקטע הזה לשתים: סטטיסטיקה אודות ההזמנות, המידע מופיעים באזור הדוחות בכלל המערכות ומאפשר לצפות בסטטיסטיקות אודות המכירות לאורך ציר הזמן.
סטטיסטיקה נוספת מתייחסת למספר המבקרים באתר, הדפים הנצפים ביותר, משך שהיית הגולשים וכו' – כל אלו נמצאים במערכת האנליטיקס של גוגל המאפשרת ניתוח תנועת גולשים אותה יש לחבר מייד כשעולים עם החנות הוירטואלית לאוויר.
הקמת חנות וירטואלית מקצועית זה Combar
אנו מציעים לכם ניסיון של מעל 15 באפיון ובניית אתרי חנויות מסחר אלקטרוני בהתאמה אישית, אתם משקיעים כל כך בתהליך בניית החנות באינטרנט, אין סיבה שהאתר שלכם לא יהיה מקורי ומקצועי כך שישקף בדיוק את מהות המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מוכר באינטרנט.