מהירות ויעילות זה חשוב אבל תהליך נכון ומקצועי של הקמת דף מוצר מכירתי ומקצועי דורש השקעה, השקעה זו תשתלם לכם בהמשך הדרך ותניב תוצאות. לפני שנספר לכם על הדרך הנכונה והמקצועית והקמה ועיצוב של דף מוצר מושלם.
צירפנו סיפור קטן שימחיש באופן מדויק את מטרת המאמר הזה.
סיפור קצר על עיצוב דף מוצר
בשנת 2016 התפרסם באחד מהמגזינים הנחשבים בניו יורק על בחור צעיר שהתעשר במהירות תוך מספר שנים בודדות ממכירת מוצרים באופן מקוון באיביי ולאחר מכן עם חנות וירטואלית עצמאית שניהל עם צוות מצומצם.
הכתבה הייתה מעניינת ובסגנון האמריקאי הידוע צורפו גראפים ומספרים להפגנת צבירת ההון המהירה של הבחור.
הוא עשה מחזור של 30 מיליון דולר בשנה השלישית לפעילות החברה עם רווח של 20% – הבחור עשה באותה שנה 6 מיליון דולר!!.
כשהבחור נשאל על השיטה שלו, הדרך, הטריק שגרם לו להצליח כל כך במכירות Online?
הוא סיפר שבתחילת הדרך היו למעשה כישלונות מרובים (סיפור אמריקאי אמרנו?) אבל אז כמובן היה הרגע שהמכירות התחילו להתניע והוא הבין שהוא עושה משהו נכון.
אז מה עשה הבחור וכל כל הצליח לו?
הוא השקיע בדפי המוצר שלו!
הוא שכר צלמת מקצועית שתבצע עבורו סט צילומים של מוצרים חדשים אותם הוא התכוון לפרסם ולמכור, עד אז הוא צילם לבד בעצמו באמצעות הטלפון הנייד או המצלמה הביתית.
הוא השקיע בתוכן איכותי! תוכן מפורט ומורחב אודות כל מוצר שהוא פרסם באתר (לא העתק הדבק לקוני).
הוא פירט ותיאר כל מוצר באופן שיווקי לצד מידע טכני כך שהמבקר בעמוד המוצר יקבל מקסימום מידע לצד הצגת תמונות מקצועיות.
הוא סיפר שזה קרה תוך יום, ההזמנות התחילו לזרום ומשם הוא רק שיכלל את השיטה.
על מה חשוב לתת דגש בעת הקמת דף מוצר חדש
בכל אתר מכירות, דף המוצר נמצא ברובד הנמוך של היררכיית האתר.
שם הגולש פוגש אותו, כאשר הוא רוצה לקבל החלטה לגבי רכישתו.
ברוב המקרים דף המוצר נמצא ברמות שבין 3-5 בהיררכיית התוכן של האתר, זה תלוי במבנה התכנים שנקבע בעת בניית החנות למסחר און-ליין.
דוגמאות:
- דף הבית > קטגוריה > עמוד מוצר (רמה 3)
- דף הבית > קטגוריה > קטגוריית משנה > עמוד מוצר (רמה 4)
- דף הבית > חנות > קטגוריה > עמוד מוצר (רמה 4)
- דף הבית > חנות > קטגוריה > קטגוריית משנה > עמוד מוצר(רמה 5)
למה אנו מספרים לכם את זה?
בגלל רמתו הנמוכה של כל מוצר בהיררכיית התכנים באתר הוא זוכה לפחות חשיפה מיתר הדפים הראשים באתר (עמודי הקטגוריות לדוגמה) ולפחות "כניסות" אולם הוא נמצא בחזית המכירה, ממש רגע לפני שהקונה לוחץ על הכפתור "שליחה לסל".
כותרת מוצר מושכת ושיווקית ושימוש בכותרת משנה בתוך העמוד
שימוש במילות במפתח פופולאריות בחיפושים של גוגל בכותרת המוצר ובשדה התיאור, זה יכול לעזור מאוד לקידום העמוד בגוגל לביטויים או מילות המפתח הרלוונטיות למוצר.
שימוש בכותר משנה ארוכה בתחילת העמוד יכולה גם כן לשפר את קידום העמוד בגוגל ולכן אם האתר שלכם מאפשר זאת כדאי לנצל אפשרות זו.
כותרת משנה תהיה השם הארוך של המוצר ובעוד שכותרת העמוד יוצג שם המוצר בשילוב מילת מפתח.
דוגמאות לכותרת עמוד מוצר:
- כותרת למד חום אינפרא אדום: מד חום ללא מגע דגם XC123
- כותרת המשנה למוצר: מד חום אינפרא אדום מתקדם דגם XC123 המאפשר מדידה ללא מגע
- כותרת לבושם חדש שנל – בושם חדש ויוקרתי של שנל מסדרה XXX
- כותרת המשנה למוצר – הבושם החדש והמדובר של שנל סדרת XXX היוקרתית בניחוח אביב.
כתיבת תיאור מוצר
אחד החלקים החשובים ביותר בעמוד המוצר בו ניתן לכתוב טקסט חופשי אודות היתרונות של המוצר, לאיזה צרכים של הקונה ומהם נקודות החוזקה שלו. הכל לפרט מבלי להתקמצן במילים, זה שווה את זה !.
יש להרחיב את תיאור המוצר בתוכן מקורי המתאר את תכונות המוצר באופן כמה שיותר מדויק וברור, כזה שיסייע לגולש להבין בדיוק מה הוא הולך לקנות.
קוד קטלוגי, מפרט טכני עשיר ויתר נתונים מזהים על המוצר
רוצים להימנע מטעויות בתהליך ליקוט ההזמנה והשילוח ללקוחות? הקפידו לעבוד על קוד קטלוגי אחיד של כל המוצרים בחנות.
מהו קוד קטלוג?
קוד ייחודי (מק"ט / SKU) הניתן לכל מוצר בעולם ומזהה אותו באופן ייחודי. המק"ט ניתן למוצר כבר במפעל בו הוא יוצר אם זה בארץ או בחו"ל. המוצרים
מה הכוונה קוד קטלוגי אחיד? – שמספרי הקטלוג של המוצרים בחנות הפיזית/ מחסן יהיה זהים לקודי הקטלוג המוצגים בדפי המוצר.
ישנם חנויות המצמידות לכל מוצר קוד פנימי המשרת אותם מול מערכות אחרות של העסק (מערכת הקופה, מערכת המלאי וכו'). המקרה זה יש להציג באתר את הקוד הפנימי.
כל אלו ימנעו טעויות בליקוט המוצרים בדרך למשלוח אבל מה לגבי בירורים טלפונים של הלקוחות לגבי מוצרים?
אם יש לכם שרות טלפוני, יהיו בוודאי לקוחות שיתקשרו אליכם על מנת לברר פרטים נוספים אודות מוצר כזה או אחר.
על מנת לחסוך זמן יקר ולעבוד ביעילות חשוב שלכל מוצר שמוזן לאתר יוצג קוד קטלוגי (מק"ט / SKU) ייחודי כך שבשיחה יהיה ברור ל-2 הצדדים על איזה מוצר מדובר.
שימוש בורסיות או פרמטרים שונים של כל מוצר
יש לכם את המוצר בכמה צבעים? בכמה סוגים של גדלים? חשוב להציג ללקוח בעת ביקורו בעמוד המוצר את כל האפשרויות של כל מוצר.
אם מדובר בצבע, גודל, משקל או מידה -חשוב מאוד לציין ולהציג מידע זה באופן מפורט על מנת לתת לקונה מקסימום של אפשרויות לביצוע רכישת המוצר.
תמונות, וידאו ואלמנטים ויזואליים שיהפכו כל עמוד מוצר למנצח
זוכרים את הסיפור בתחילת המאמר? תמונות טובות זה סוד הקסם! אך אחד לא רוצה לקנות מוצר (מוצר טוב ככל שיהיה) אם התמונה שממחישה אותו בעמוד המוצר לא ניראת טוב.
תמונת מוצר שווה 1000 מילים וסרטון שווה 2000
התמונה היא החלק הכי הכי, זה הדבר הראשון שתופס לנו בני האדם את העיניים והיא זו שיוצרת את הרושם הראשוני באינטרנט ולכן חשוב מאוד לתת את הדגש על תמונות מקצועית שימחישו את המוצר בצורה המיטבית.
וידאו הוא אחד האלמנטים המוצלחים ביותר למכור את המוצרים שלכם ברשת.
הבעיה עם הוידאו שלא תמיד פשוט לייצר אותו ויש צורך לשכור חברת הפקת סרטונים ואז הנושא הופך להיות יקר מידי לביצוע.
אם ברשותכם סרטון או אפשרות להפיק את סרטון שכזה זה מצוין, מומלץ לצרף לכל דף מוצר סרטון שמציג את המוצר.
אם אין לכם סרטון זמין – חפשו ב-YouTube או בגוגל קטעי וידאו של המוצר שפורסמו על ידי היצרן (ולא על ידי המתחרים שלכם!) וצרפו אותו לעמוד המוצר שלכם.
כך תוכלו להציג סרטונים רבים מבלי להתאמץ בנושא ההפקה.
מוצרים דומים, מוצרים משלימים ומוצרי קו קופה
אם יש לכם באתר מוצרים שדומים אחד לשני או מוצרים משלימים למוצר מסויים – כדאי מאוד יהיה להציג אותם כדי למקסם את המכירה שלכם ולהרוויח עליה כמה שיותר כסף!
מוצרים דומים – יש לכם במלאי מוצרים דומים של מתגים שונים? כדאי מאוד להגדיר זאת ברמת עמוד מוצר וזאת על מנת לשייך בין קבוצות מוצרים דומים.
פעולה זו תאפשר להציג לקונה גרסאות שונות של מוצר דומה במחירים שונים.
כך תשמרו על הקונה אצלכם באתר ותגדילו את הסיכוי לביצוע מכירה לכל תקציב של הלקוח.
מוצר משלים – הוא מוצר שיכול תוסף או אלמנט שישלים איך חווית השימוש במוצר הראשי שאתם מוכרים.
לדוגמא: אם אתם מוכרים גרילים יתכן מאוד שכיסוי לגריל ומלקחיים יהיו מוצר משלים נהדר, אם אתם מוכרים קורקינט חשמלי תוכלו לצרף כמוצר משלים מתקן לטלפון נייד וקסדה.
מוצרי קו קופה – בדיוק כמו שבסופרמרקט ליד הקופה תמיד נמצא מסטיקים, סוכריות ומוצרים קטנים שלא באמת תמיד צריך.
כך באתר החנות אפשר להציג לקונה מוצרים נוספים שיוצגו לו מיד לאחר שהוא לוחץ על הכפתור "מעבר לתשלום".
אפשרו חווית רכישה נעימה וקלה בכל דף ובמיוחד במובייל
חשוב שדפי המוצר יהיו נעימים לעין וברורים לגולש מכל מכשיר ממנו הוא מבקר באתר, יש לתת דגש רב לנושא הנראות במוביייל ובמסכים קטנים!
רוב הרכישות מתבצעות דרך הסמארטפון וכדאי מאוד להנגיש את המידע על המוצרים באופן ברור וחוויתי.
לסיכום, דף מוצר מוצלח שמייצר מכירות חייב להראות מקצועי, מרובה באינפורמציה שיווקית וטכנית תוך שימוש בתמונות, וידאו ואלמנטים ויזואלים שימשכו את המבקר ויגרמו לו לבצע את הרכישה.