קריאת הנעה לפעולה מתוכננת ומעוצבת היטב יכולה לשפר משמעותית את שיעור ההמרה של כל אתר אינטרנט וזה מתורגם למכירות ולרווחים גבוהים יותר.
המטרה העיקרית של אתר אינטרנט היא להמיר מבקרים ללקוחות.
כלומר לגרום למבקרים ליצור פעולה שתהפוך אותם ללקוחות משלמים.
שילוב אלמנטים של קריאה קריאה לפעולה עוזר להשיג מטרה זו על ידי מתן כיוון ברור למבקרים באתר ליצור איתך קשר.
ללא הנעה לפעולה, המבקרים עשויים לגלוש באתר שלך מבלי לבצע כל פעולה.
מה שאומר שבעל האתר סתם מפסיד לקוחות פוטנציאליים.
CTA מעוצב היטב יכול גם לעזור לשפר את חווית המשתמש על ידי הדרכת המבקרים לקטע הרלוונטי ביותר באתר האינטרנט שלך.
זה יכול להפחית את שיעור היציאה מדף הכניסה ולהגדיל את זמן השהייה באתר, ואלו יכולים לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש לדוגמת גוגל.
סוגי קריאה לפעולה
ישנם מספר סוגי קריאות לפעולה הניתן לשלב באתר האינטרנט שלך, בהתאם למטרות שהצבת ולאופי של העסק שלך.
הנה כמה דוגמאות לקריאות להנעה:
הנחיות טקסטואליות
אלו הן הנחיות טקסט פשוטות המעודדות את המבקרים לנקוט בפעולה, כגון "הירשם עכשיו" או "הורד ספר אלקטרוני בחינם".
כפתורים גראפיים
אלו הם אלמנטים גרפיים שנועדו למשוך את תשומת הלב של המבקרים ולעודד אותם ללחוץ.
ניתן למקם אותם במיקומים בולטים באתר האינטרנט.
לדוגמה בחלק העליון והקבוע או בסמוך לסוף הדף לקראת הפוטר, בהתאם למבנה האתר שלכם.
פופ-אפ Pop-Up
אלו הם חלונות אינטראקטיביים המופיעים על גבי תוכן האתר, בדרך כלל באמצע העמוד.
היתרון של הקריאה לפועלה מסוג Pop-Up יעילה מאוד בלכידת תשומת הלב של המבקרים.
החיסרון שלה שהיא היא יכולה גם להיות פולשנית ומציקה אם לא משתמשים בה במינון הנכון.
איך יוצרים הנעה לפעולה מושלמת באתר?
יצירת CTA יעיל דורשת איזון קפדני של עיצוב, קופירייטינג ופסיכולוגיה.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור קריאה משכנעת לפעולה:
השתמשו בשפה מכוונת פעולה:
השפה צריכה להיות מכוונת פעולה וצריכה לתקשר בבירור את היתרונות של נקיטת הפעולה הרצויה.
לדוגמה, במקום לומר "שלח", השתמש ב"קבל את תקופת הניסיון בחינם עכשיו".
צור תחושת דחיפות:
יצירת תחושת דחיפות יכולה לעודד מבקרים לנקוט בפעולה מיידית.
לדוגמה, השתמשו בביטויים כמו "הצעה לזמן מוגבל" או "הזמן עכשיו" כדי ליצור תחושת דחיפות.
עיצוב ונראות:
העיצוב צריך להיות בולט ויזואלית ועליו לבלוט משאר האלמנטים שנמצאים בעמוד.
השתמשו בצבעים מנוגדים, בגופנים מודגשים וברווח לבן בשפע כדי להפוך את הקריאה שלכם לגלויה יותר.
מדידת נתוני הקריאה לפעולה
לאחר שיצרנו את ההנעות לפעולה באתר, חיוני למדוד את יעילותן.
הנה כמה מדדים שבהם תוכלו להשתמש כדי למדוד את הצלחת הקריאה לפעולה שלכם:
מדידת שיעור קליקים (CTR):
שיעור הקליקים הוא אחוז המבקרים שלוחצים על הקריאה לפעולה באתר.
מצב של שיעור קליקים גבוה מצביע על כך שה-CTA שלך יעיל בלכידת תשומת הלב של המבקרים.
שיעור המרה:
שיעור ההמרה הוא אחוז המבקרים שמבצעים את הפעולה הרצויה לאחר לחיצה על אלמנט ההנעה לפעולה.
מצב של שיעור המרה גבוה מצביע על כך שהקריאה לפעולה שלנו יעילה בשכנוע מבקרים לנקוט בפעולה.
שיעור היציאה מדף הכניסה:
שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז המבקרים שעוזבים את האתר מבלי לבצע כל פעולה.
מצב של שיעור יציאה מדף כניסה גבוה יכול להצביע על כך שהקריאה לפעולה אינה יעילה דיה בלכידת תשומת הלב של המבקרים באתר.
חשוב לשמור על המוניטין המקוון של העסק שלך בגוגל
לסיכום, התמודדות עם ביקורות שליליות בפרופיל העסק שלכם בגוגל הוא חלק חשוב בשמירה על המוניטין המקוון של העסק.
על ידי הכרה בביקורת, היענות לה בצורה חיובית ומקצועית ונקיטת פעולות לטיפול בבעיות שהועלו, תוכל להפוך חוויה שלילית לחיובית.
כך גם תפגינו את מחויבותכם לספק שירות לקוחות מעולה.
שאלות נפוצות על Call To Action
אילו סוגי הנעות לפעולה להשתמש באתר?
ישנם מספר סוגים של הנעות לפעולה שבהם אתם יכולים להשתמש, כולל לחצנים, קישורים, טפסים, חלונות קופצים ושקופיות.
כפתורים וקישורים הם הסוגים הנפוצים ביותר וניתן למקם אותם בכל מקום באתר,
בעוד שטפסים וחלונות קופצים מסוג Pop-Up חודרניים יותר, ניתן למקם אותם בצורה אסטרטגית כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים.
סוג הקריאה לפעולה שתבחרו צריך להיות תלוי בהקשר ובמטרה של האתר שלכם.
איך יוצרים קריאה לפעולה אפקטיבית?
הגורמים המרכזיים שצריכים להיכלל בתוכן ובעיצוב של CTA כדי להפוך אותו לאפקטיבי כולל:
מסר ברור ותמציתי, מיקום בולט, צבע מנוגד וטקסט מכוון פעולה.
הקריאה לפעולה צריכה לשדר תחושת דחיפות, תוך שימוש במילים כמו:
עכשיו / זמן מוגבל / הצעה בלעדית וכן הלאה.
העיצוב של הקריאה לפעולה שלכם צריך לבלוט משאר האלמנטים בעמוד, מה שיקל על המבקרים למצוא אותו וללחוץ עליו.
כיצד אוכל למדוד את הצלחת הקריאה לפעולה שלי?
ניתן למדוד את הצלחת רכיבי הקריעה לפעולה שלכם באמצעות מגוון מדדים, כולל שיעורי קליקים, שיעורי המרות ושיעורי יציאה מדף כניסה.
CTR מודד את אחוז המבקרים שהקליקו בעוד ששיעורי ההמרה מודדים את אחוז המבקרים שהשלימו את הפעולה הרצויה לאחר לחיצה על הקריאה לפעולה.
שיעורי יציאה מדף הכניסה, לעומת זאת, מודדים את אחוז המבקרים שעזבו את האתר שלך לאחר לחיצה על האלמנט הקורא.
על ידי מעקב אחר מדדים אלה, אתם יכולים לקבוע את האפקטיביות של הקריאה וההנעה לפעולה שלכם ולבצע התאמות כדי לשפר את הביצועים.