גם למי שאין עדיין אתר מכירה באינטרנט כגון חנות וירטואלית יודע שהעתיד נמצא שם.
מגמת הרכישה אונליין למגוון ענק של מוצרים רק תגדל ותתרחב.
לפי נתוני מחקר ברשת, בשנת 2020, מחזור המכירות של המסחר המקוון בישראל צמח בכמעט 10% והסתכם ב–9.5 מיליארד שקל.
אז איך מקדמים אתרי חנות אונליין ויוצרים תנועה איכותית של קהל המחפש את המוצרים שלך?
כולם רוצים למכור אונליין
אתרי חנות אונליין הם כלי רב עוצמה המאפשר לכל עסק ובכל גודל למכור מוצרים לקהל הרחב בזמינות של 24/7 ולהפוך את תהליך המכירה לקל, יעיל וכיפי ללקוחות.
האתר יכול להתווסף כאמצעי מכירות נוסף / משלים לחנות פיסית או כעסק המבוסס על מכירה ושירות און ליין בלבד.
קידום אתרי חנות מאפשר להזרים לפלטפורמת המכירות המקוונת שלכם קונים פוטנציאלים ולהגדיל את המכירות עם כלים אוטומטיים כמעט לגמרי.
היתרונות המרכזיים של חנויות אינטרנטיות
- את המוצרים אפשר למכור בפריסה רחבה (בישראל או בכל העולם בהתאם שירות השילוח)
- עלות ההקמה והתפעול ביחס לחנות רגילה הוא זניח ואינו דורש משאבים רבים
- חברות שילוח בישראל בשירות אאוטסורסינג מגיעות לכל נקודה בארץ ומספקות כלי מעקב וניטור לבעלי אתרי חנות במחיר סביר מאוד.
- תפעול ידידותי – מערכת ניהול נוחה וידידותית ביותר למנהל לכל פעולת עדכון/טיפול בהזמנות
- זמינות 24/7 365 – האתר עובד עבורכם נון-סטופ בכל שעה, מזג אויר ומצב רוח לאומי 😊
- כלים שיווק מקוונים – החל מפופ-אפ שיווקי שקופץ ומציע מוצרים חדש, דרך אפשרות הרשמה לניוזלטר או מועדון לקוחות ועד מנגנון הקופונים והמבצעים בהתאמה אישית.
- תנועה איכותית של קונים – באמצעות כלי הפרסום של גוגל ופייסבוק לאתרי E-Commerce ניתן להגיע בדיוק רב לקונים המתעניינים במוצרים ולאפשר להם לבצע רכישה מהירה באמצעות קישור, ישירות מתוך מערכת גוגל שופינג / קטלוג המסחר של פייסבוק ואינסטגרם.
חשוב מאוד להבין, הקמת אתר חנות היא רק שלב התשתית.
כעת יש לייצר תנועה של מבקרים לאתר ולקחת בחשבון את האפשרות שהמבקרים יבצעו השוואת מחירים באתרי מכירות מתחרים.
כאן אנחנו יכולים לעזור לכם לממש את הפוטנציאל של החנות שלכם באינטרנט.
קידום תנועת מבקרים רלוונטית לחנות שלך
אם יש לך אתר מכירות בוודאי שאלת את עצמך לפחות אחת מהשאלות הבאות:
- האם כדאי לקדם את "כל המוצרים" או רק מוצרים מסוימים / קטגוריית מוצרים ספציפית?
- מתי כדאי להשקיע בקידום ממומן או שבכלל עדיף קידום אורגני?
- האם לפרסם יותר פוסטים בפייסבוק או יותר אינסטגרם?
בעלי אתרי איקומרס נדרשים לעיתים רבות לקבל החלטות חשובות כיצד לקדם ולשווק את החנות בדרך היעילה והאפקטיבית ביותר וכל זאת במסגרת המשאבים והתקציב.
לפני שנצא לדרך, חשוב להכיר את המתחרים והתחרות לכל מוצר או קטגוריית מוצרים.
איסוף מידע זה יעזור לנו לקבל החלטה מושכלת לגבי מיקוד פעילות הקידום שתתבצע בכל אחד מהערוצים ופלטפורמות הפרסום השונות.
קידום מוצרים עם גוגל שופינג
בוודאי שמתם לב כשמחפשים מוצר מסוים בגוגל, מקבלים בראש תוצאות החיפוש קרוסלת מוצרים עם מחיר, שם המוכר וקישור למעבר לרכישה ישירה.
זוהי פלטפורמת גוגל שופינג, הפלטפורמה במובילה בעולם למטרת קידום אתרי חנות מכירות מקוונת.
שירות Google Shopping מאפשר למשתמשים לחפש מוצרים באתרי קניות אונליין ולהשוות מחירים בין המוצרים השונים כל זאת ללא לצאת ממסך החיפוש או לעבור לאתרי המכירה.
לפרטים על מחיר קידום אתרים בקרו עמוד המחירון.
איך משתמשים בפלטפורמת גוגל שופינג?
כדי להתחיל להשתמש בשירות עלינו להצטרף באמצעות אותו חשבון ל-2 שירותים של גוגל:
- Google ADS (מערכת הפרסום של גוגל)
- ולמערכת Merchant Center.
כדי להירשם ל-Merchant Center נדרש חשבון Google (Gmail).
הפלטפורמה Google Merchant Center מאפשרת לבעלי אתרי חנות להעלות לגוגל את פרטי החנות והמוצרים שלכם.
המערכת תציג את המוצרים בפני קונים פוטנציאלים על גבי שטחי הפרסום השונים של Google.
כשהקונים יבצעו חיפוש בגוגל הם יוכלו לקבל מידע מפורט על המוצרים שלכם.
באמצעות קוד המושתל באתר, פלטפורמת Merchant Center שואבת את כל המידע על המוצרים.
הנתונים כוללים תמונת מוצר, כותרת, תיאור, מלאי, מחיר, אפשרויות משלוח וכמובן קישור למעבר לרכישה ישירה באתר.
התהליך אוטומטי לחלוטין, כל מוצר ושתפרסמו באתר שלכם יסונכרן תוך יום לפלטפורמה ויתחיל להופיע לקונים הפוטנציאלים בתוצאות החיפוש.
קמפיין פרסום גוגל שופינג
קמפיינים של שופינג מאפשרים לקדם מוצרים עם מלאי זמין בחנות האונליין שלכם.
הם מספקים לבעל החנות תנועת גולשים מדויקת אמצעות אלגוריתם חכם המציג למחפש את המידע על המוצר.
מודעות של גוגל שופינג מוצגות על גבי הפלטפורמות והשירותים של גוגל וגם במיליוני אתרים ואפליקציות ברחבי האינטרנט.
הן מוצגות בהתאמה מדויקת לקונים הפוטנציאלים.
המודעות של השופינג שונות ממודעות חיפוש רגילות, הן ויזואליות ומכילות מידע מפורט על המוצר כגון תמונה, כותרת, מחיר ותיאור.
קידום חנות בפייסבוק ובאינסטגרם
אם אתם מוכרים באונליין ויש לכם עמוד פייסבוק או אינסטגרם עסקי, בוודאי קיבלתם התראה מהמערכת עם הצעה לפתוח חנות ברשת החברתית.
לשירות זה של חברת META קוראים פייסבוק קומרס מנג'ר (Facebook Commerce Manager) ובעברית "מנהל מסחר של פייסבוק".
המערכת הכוללת מגוון כלים ושירותים המאפשרים לבעלי חנויות למכור את המוצרים אונליין ישירות בתוך הרשת החברתית.
המערכת מספקת אוטומציה מלאה ומאפשרת סינכרון קטלוג המוצרים מהאתר לחנות הפייסבוק והאינסטגרם שלכם.
חשוב לציין ששימוש במערכת המסחר מיועד למפרסמים בלבד, המערכת אינה זמינה לעסקים ללא חשבון פרסום פעיל.
איך משתמשים בפלטפורמת המסחר של פייסבוק?
ראשית יש לפתוח חשבון מסחר במערכת הביזנס מנג'ר בפייסבוק ולעבור את כל שלבי ההקמה וההתחברות.
את קטלוג המוצרים שבאתר ניתן לחבר ולסנכרן לקטלוג המוצרים שיפתח לכם במערכת המסחר של פייסבוק במסגרת שלבי ההקמה.
כל נושא האינטגרציה בין האתר לפייסבוק תלוי במערכת האתר שלכם.
אם אין לכם מושג טכני כדאי להיעזר במתכנת האתר או בחברה לשיווק דיגיטלי בעלת ניסיון לחיבור קטלוג המוצרים והשלמת האינטגרציה.
במסגרת הגדרת החנות בפייסבוק ניתן לקבוע כיצד תתבצע הרכישה.
יש אפשרות שהרכישה תתבצע בתוך הפייסבוק או להפנות את המשתמש לעמוד המוצר הנכון להשלמת הרכישה באתר.
קידום אתרי חנות עם קמפיין בפייסבוק שופינג
לאחר אישור חשבון המסחר ניתן להתחיל ליצור קמפיינים ומודעות ממומנות באינסטגרם ובפייסבוק.
המודעות יציגו לקהלי המטרה את המוצרים שלכם.
להבדיל מפרסום פוסטים או תנועה לאתר, בקמפיין שופינג של פייסבוק המערכת מציגה באופן אוטומטי את המוצר הנכון למשתמש הנכון.
המודעה היא כרטיס המוצר ולחיצה עליה מפנה את המשתמש לעמוד במוצר בתוך הפייסבוק / עמוד הרכישה באתר.
בונוס נוסף למשתמשי חשבון המסחר שבא לידי ביטוי ביכולת לתייג מוצרים מהקטלוג בכל תמונה שהם מעלים לפייסבוק בלחיצת כפתור.
באופן זה ניתן לתייג בכל תמונה מספר מוצרים ולהפנות את המבקר ישירות לדף המוצר לביצוע הרכישה באופן קל ומהיר.
לסיכום – קמפיין שופינג בפייסבוק ובאינסטגרם מאפשר ליצור זרימת קונים לחנות שלך במתכונת "טייס אוטומטי" ללא צורך לנהל את המודעות מחדש בכל פעם.
*כל האמור חל גם על האינסטגרם הניתן לחיבור גם כן לחשבון המסחר
קידום אורגני בגוגל לאתר חנות אונליין
פעילות קידום אורגני בגוגל עבור חנות אינטרנטית מורכב וקשה יותר מקידום אתר תדמית רגיל מבוסס תוכן ממספר סיבות:
- קידום אורגני מבוסס תוכן – להבדיל מדפי תוכן רגילים, דפי מוצר מטבעם הם דלי תוכן, התיאור אינו ארוך מידי והיכולת להיות יצירתי עם הטקסט מוגבלת.
- מוצרים עם שם זהה – התחרות פה היא מול כל אתר או פלטפורמת מכירה אונליין שמוכרת מוצר זהה כמו שלכם.
- דינאמיות, אופנתיות, עונתיות וזמינות המוצרים – שיקולי הקידום יכולים להשתנות כל שבוע או מידי יום בהתאם למספר רב של שיקולים.
טיפים לפעילות קידום אתרי חנות אורגנית בגוגל
תשקיעו בדפי המוצר – דף מוצר מכירתי ומקצועי דורש השקעה.
השקעה זו תשתלם לכם בהמשך, אל תחסכו ברמת הכתיבה ובאיכות התמונות.
שימוש נרחב בביטויי זנב ארוך יכולים לשפר באופן משמעותי את כמות הקונים באתר.
חזקו באתר שלכם בלוג או מאמרים בו תוכלו לכתוב בסגנון חופשי ולקדם כל נושא שיכול לשפר את מכירת המוצרים באמצעות קישורים פנימיים.
בכל פוסט שלכם ברשתות החברתיות, שלבו קישור לעמוד מוצר או לעמוד קטגוריית מוצרים, זה יעשה לקידום שלכם רק טוב!.
רוצים להרים את המכירות בחנות האינטרנטית שלכם? השאירו פרטים בטופס , או חייגו ואנחנו נדאג לכל השאר.
שאלות נפוצות
איפה הכי כדאי ואפקטיבי לקדם חנות אונליין?
אין פלטפורמה מועדפת, כולם טובות וכדאי לבצע התאמה לתחום הפעילות של החנות שלכם.
מערכות הפרסום הממומנות של גוגל ופייסבוק שופינג יכולות לספק למפרסם תנועת קונים רלוונטית.
איך מקדמים אתר מכירות באינטרנט?
קידום חנות אינטרנטית אפשר לקדם במגוון רחב של ערוצים, קידום אורגני ופרסום בגוגל שופינג ובחשבון מסחר בפייסבוק והאינסטגרם הן הדרכים היעילות ביותר.
איך מתחברים את האתר לגוגל שופינג?
יש להתחבר ל-2 שירותים של גוגל:
Google ADS (מערכת הפרסום של גוגל) ולמערכת Merchant Center באמצעות אותו חשבון גוגל.
לאחר מכן ניתן לחבר בין 2 המערכות ולהטמיע קוד באתר שיסנכרן את קטלוג המוצרים שבאתר עם גוגל שופינג באופן אוטומטי.
האם הפרסום בגוגל ופייסבוק שופינג הוא בחינם?
חלק מהיכולות והכלים ניתנים בחינם. לדוגמה הופעה בתוצאות גוגל שופינג או תיוג מוצרים בפייסבוק.
כל אפשרויות ההפצה והפילוח לקהל הם בתשלום.