חשוב להדגיש כי מטרת הפרסום ב-Google Ads היא לייצר לכם רווחים!
אם אתה מפרסם בגוגל, משקיע כספים ולא רואה תוצאות, אנו ממליצים לקחת חברה מקצועית או פשוט להפסיק את הפרסום בערוץ זה – חבל על הכסף שלך.
לפני שנמשיך נציין חברתנו מתמחה בפרסום וניהול קמפיינים ממומנים בגוגל, התפקיד שלנו הוא להשיג לך הלקוח את מקסימום התוצאות עבור התקציב שלך וזה כולל מניעת בזבוז כספים על הקלקות לא רלוונטיות.
לא עושים שימוש במילות מפתח שליליות
כאשר אתה מוסיף מילות מפתח לקמפיין, אתה בוחר מילים שנראות לך הכי רלוונטיות ומתאימות לפעילות העסקית שלך.
לעיתים רבות מונחי החיפוש שבחרת יוצגו גם בחיפושים פחות רלוונטיים לתחומך וכתוצאה מכך אתה תאלץ לשלם על קליקים של קהל לא רלוונטי.
באמצעות שימוש במילות מפתח שליליות ניתן לשלול את הופעת המודעות שלך לחיפושים לא רלוונטיים.
דוגמא לרופא שיניים המפרסם את השרות השתלת שיניים:
מילת התפתח שנבחרה היא "השתלת שיניים" אולם המודעה תופיע גם לחיפושים כגון:
- השתלת שיניים בזול
- השתלת שיניים כללית סמייל
- תביעת רופא להשתלות שיניים
הרופא ישיג תוצאות הרבה יותר טובות על ידי שלילית המילים: זול / בזול / כללית / תביעה / תביעות וכו'. כך המודעות תופענה לקהל רלוונטי יותר והפרסום בגוגל אדס יניב לך רווחים.
את מילות המפתח השלילית ניתן להגדיר להגדיר לכל קבוצת מודעות בנפרד וגם ברמת קמפיין.
מומלץ לך לבדוק מידי שבוע את הקמפיין ולזהות מילים מיותרות / לא רלוונטיות שהפעילו את המודעות שלך ולהכניס אותם לרשימת מילות מפתח שליליות.
קבוצות מודעות לא ממוקדות
ההמלצה של גוגל היא להיות ממוקד נושא אחד לכל קבוצת המודעות, זה דורש מחשבה ותכנון כאשר אתה מתכנן את מבנה הקמפיין שלך.
הקמתן של קבוצות מודעות כלליות תאבד את הרלוונטיות (תפסת מרובה לא תפסת) ולכן המודעות בקבוצה עלולות לקבל ציון איכות נמוך דבר שיגרור עלויות גבוהות יותר לכל קליק ומספר הופעות נמוך.
אז מה עושים? מתמקדים!
לדוגמא: בעל עסק שמפרסם סוככים יעדיף לפתוח מספר קבוצות מודעות לפי חלוקה הזו:
- קבוצה 1 סוככים חשמליים
- קבוצה 2 סוככי זרועות
- קבוצה 3 סוככי מסך
בחירת מילות מפתח כלליות מידי
תהיה תמיד ספציפי וממוקד בבחירת הביטויים ומילות המפתח לקמפיין שלך בגוגל.
חשוב מאוד להימנע משימוש במונחים או במילות מפתח כלליות מדי ובבחירת מילים שלא קשורות באופן ישיר לנושא של קבוצת המודעות שלך.
בחירת מילים כלליות וביטויים לא רלוונטיים יובילו לעלויות גבוהות במיוחד לכל הקלקה ולתנועה לא רלוונטית לאתר / דף הנחיתה.
מומלץ לא לבחור במילות מפתח בודדות, זו אחת הדרכים לגמור את התקציב היומי במהירות מבלי לייצר הכנסה.
מי מכם בוודאי שמע על מושג "זנב ארוך" בהקשר של קידום אתרים בגוגל.
המושג מתייחס לשאילתות חיפוש ממוקדת בגוגל המורכבות ממספר מילים (מעל 4) ומהווה את רוב החיפושים שלנו במנוע החיפוש הפופולארי.
הסרת מילות מפתח וביטויים לא רווחיים
לאחר מספר שבועות מרגע שהקמפיין שלך התחיל לפעול, תוכל לראות באופן מובהק שלא כל ביטוי מתנהג באופן זהה.
ישנם מילות מפתח מסוימות אשר הניבו לך את מירב התוצאות (פניות/שיחות/מכירות) וישנם ביטויים שזכו למעט חיפושים או שלא הניבו את התוצאה הרצויה.
חשוב להסיר מילות מפתח וביטויים שלא מניבים המרות, חבל על הכסף של ההקלקות עליהם שבא על חשבון הביטויים החזקים שמייצרים לך תוצאות.
בחירת דף נחיתה נכון למודעות
אולי זה נראה ברור מאילו אך לעיתים רבות מפרסמים נופלים דווקא פה, בהגדרת דף הנחיתה / העמוד באתר שאליו יגיע הגולש שלחץ על המודעה.
חשוב שהעמוד יהיה רלוונטי למודעה ולמילת המפתח שחיפש המשתמש ולא "לזרוק" אותו לדף הבית או לעמוד קטגוריה בו הוא נאלץ לאתר את התוכן הרלוונטי לו (הוא לא יעשה את זה..).
לבני האדם אין סבלנות יתרה ובמיוחד באינטרנט כאשר הם מחפשים משהו – הם רוצים למצוא אותו, ומהר. אחרת הם נוטשים את העמוד ועוברים למתחרה שלך.
לא מגדירים פילוח גאוגרפי לקמפיין
ישראל היא אמנם מדינה קטנה אבל ישנם לא מעט עסקים שהביקוש אליהם הוא עניין גאוגרפי.
זה חשוב ללקוחות להיות קרובים אליך, גם אם זה רק עניין פסיכולוגי, עדיין לנושא הקרבה הגאוגרפית יש משמעות ללקוח הפוטנציאלי הרוצה לשכור את השירותים שלך.
אם יש לך משרד עורכי דין בהרצליה, כדאי למקד את הקמפיין לאזור גוש דן והשרון, הסיכוי שלקוח הנמצא במרחק רדיוס הגבוהה מ- 20 ק"מ לבצע פנייה היא נמוך מאוד.
מומלץ מאוד לבחון מהיכן יגיעו הלקוחות שלך ולמקד את הקמפיין גאוגרפית לאזורים אלו.
לא משתמשים בפילוח מגדר וגיל
אחד הפרטים החשובים ביותר בהגדרת קמפיין גוגל אדס שלעיתים נשכח ויוצר קליקים ותנועה לא רלוונטית הוא נושא המגדר והגיל.
בעת תכנון הקמפיין חשוב להעלות את השאלות האם הפנייה שלך לנשים וגברים כאחד? האם שרות שלך רלוונטי לכל הגילאים?.
בהתאם לתשובות אלו יש להגדיר את טווח הגילאים אליהם אתה רוצה לפנות והמגדר של קבוצה זו, אחרת הכסף נשרף לך סתם על הקלקות מיותרות.
לא משתמשים בתוספי מודעות
תוספי המודעות במערכת גוגל אדס השתכללו עם השנים וכיום מאפשרים להוסיף למודעה שלך מידע נוסף לצופה במודעה בנוסף לטקסטים שהוזנו במודעה עצמה.
שימוש בתוספי המודעות יניב למודעה שלך בולטות גבוהה יותר, ביצועים משופרים, ציון איכות גבוה והכי חשוב, תשלם פחות כסף לכל קליק.
תוספים להצמדה למודעות: מספר טלפון, קישורים נוספים, יתרונות מרכזיים, מיקום העסק ועוד.
מתעלמים מתזמון הצגת המודעות
טעות שגורה נוספת היא להשאיר את הקמפיין פעיל 24/7 כאילו אין לזמן משמעות.
ישנם עסקים (לדוגמה בתחום המוסדי/ארגוני) שאין טעם להציג את המודעות שלהם בסופי שבוע מאחר והלקוחות לא עובדים בימים אלו.
אם נשאיר את הקמפיין פעיל בסופי שבוע עדיין יהיו הקלקות שיעלו כסף, אך לרוב הקלקות אלו לא יובילו לצירוף לקוח חדש או ביצוע עסקה.
שוכחים לעקוב אחר ביצועי הקמפיין
טעות חמורה היא להקים קמפיין מבלי לעקוב אחרי הביצועים שלו, איך תדע איזה סוג של אופטימיזציה לבצע? איך תגלה מהם הביטויים שמבזבזים לך כסף ולא יוצא מהם כלום?.
מומלץ לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ברזולוציה של אחת לשבוע לפחות לאורך כל חיי הפעילות של הקמפיין.
במקרה של קמפיין חדש רזולוציית המעקב המומלצת היא כל 3 ימים במשך השבועיים הראשונים.
לסיכום, פרסום בגוגל אדס היא אחת הדרכים הטובות בעולם (הכי טובה לדעתנו) וכדי למצות ומקסם את היכולות שלה כדאי לשכור חברה מקצועית שתוכל להפיק לעסק שלך את מירב התוצאות מהפרסום הממומן בגוגל אדס.