מהי מערכת לניהול לידים?
מערכת ניהול לידים הינה CRM מערכת ניהול קשרי לקוחות המתמחה במתן פתרון יעיל לקליטת לידים וביצוע בקרה ואופטימיזציה למקורות השיווק השונים מהם העסק מקבל פניות.
מקורות כגון: טפסים מאתר האינטרנט, דפי נחיתה, קמפיינים ממומנים בגוגל ובפייסבוק, שיחות טלפון, מערכות דיוור ועוד.
באמצעות ממשק ניהול יעיל ופשוט, צוות המכירות/בעל העסק מקבלים את כל הפניות מהערוצים השונים לתוך מערכת אחת בצורה מרוכזת ונוחה.
היתרונות המרכזיים למערכת ניהול לידים
- בעל העסק יכול לנתח ולהעריך את כמות הלידים ואיכותם לתקופות השונות או ברמה יומית.
- מעקב וניהול ביצוע – באמצעות סטטוסים מובנים ניתן להגדיר את השמך הטיפול בליד ואיפה הוא נמצא בתהליך הפיכתו ללקוח פעיל.
- בדיקה וניתוח יעילות קמפיינים ברשתות השונות כגון גוגל, פייסבוק, דפי נחיתה, טלפונים ועוד.
- יכולת להעריך את עלות הליד ולזהות את מקורות הלידים המניבים והאיכותיים ביותר.
- המערכת מאפשרת ניטור לידים גם ממקורות אופ ליין כגון טלפון או מפרסום בעיתונות, שלטי חוצות ואפילו מפלאיירים!.
סוגי מערכות CRM לניהול לידים בישראל
הכנסנו לרשימה מספר חברות המספקות פתרון איכותי ויעיל לניהול לידים.
ישנם כמובן חברות ומערכות נוספות לא פחות טובות כך ששוה להעמיק ולחפש באינטרנט את הפתרון המתאים ביותר לאתר שלכם ולערוצים העיקריים מהם מתקבלים הלידים.
ליד מנג'ר (leadmanager)
את המערכת הזאת בחרנו ראשונה מהסיבה הפשוטה שיש לה פלאגאין לאתרי וורדפרס שעושה את עבודת האינטרגרציה למאוד פשוטה, מהירה וקלה. ממשק הניהול אמנם נוח אך סובל מעיצוב מעט מיושן.
לידר (leader)
מערכת ותיקה לניהול לידים בזמן אמת הכוללת את כל היתרונות שציינו מעלה.
היתרון העיקרי של המערכת הוא מדידת שיחות טלפון וסנכרון מלא בין נתוני הטפסים הנשלחים מהאתר/ערוצים השונים לנתוני שיחות הטלפון.
מערכת גדולה הדורשת אינטגרציה לא קלה לעיתים, תלוי בסוג מערכת האתר שלכם.
ZebraCRM
מערכת המסופקת כיחידה עצמאית לניהול לידים או כחלק ממערכת CRM מקיפה יותר אשר מרכיב ניהול הלידים הוא רק חלק ממנה.
המערכת משמשת בעיקר צוותי מכירות וטלמיטינג לניהול מקיף של פעילות המכירות
Bmby
מערכת ניהול לידים חדישה ומתקדמת המאפשרת ניהול הפניות גם באמצעות אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד, המערכת משלבת דיוור המייל, רובוט כירה, חיבור למרכזייה טלפונית ועוד פתרונות CRM
קישור לאתר המערכת >>
לסיכום: מערכת ניהול לידים עוזרת לנו לרכז את כל הפניות של העסק במקום אחד, לנהל אותם ולעקוב אחר המשך טיפולם.
מערכת ניהול הפניות מאפשרת לנו גם לנתח את הקמפיינים בערוצים השונים ולקבל החלטות לגבי יעילותם של מסעות הפרסום ופעילויות השיווק השונות.
**מומלץ להתייעץ ולהסתייע בבונה האתר לטובת חיבור המערכת לטפסים שבאתר האינטרנט, יד לא מקצועית עלולה לשבש את פעילותם של הטפסים ומערכת האתר.