אז אתר אינטרנט מקצועי לעסק כבר יש לנו ואפילו פניות מידי פעם, אבל זה לא מספיק, כולם רוצים להגדיל את כמות הפניות מהאתר.
החלק החשוב ביותר בקידום האתר הוא לשפר את כמות הפניות של מתעניינים חדשים השולחים הודעה בטופס או מחייגים ישירות דרך האתר.
אתר אינטרנט המתוכנן בצורה טובה לאיסוף פניות מהגולשים יכול לחולל מהפכה בעסק שלך ומקסם את הפוטנציאל העסקי.
מצורפים מקבץ טיפים וכללי אצבע שיעזרו לכם לשפר את כמות הפניות מהאתר ואת אחוז ההמרה (כמות המבקרים / כמות הפונים.
לדוגמה – אם ביקרו באתר 10 משתמשים ו-2 מתוכם יצרו קשר, אחוז ההמרה במקרה זה הוא 20%).
מהירות טעינת האתר
ברגע שגולש מגיע לאתר הוא מצפה לקבל את המידע באופן המהיר ביותר, לגולשים ובמיוחד בנייד אין סבלנות או זמן וכאשר משך זמן הטעינה ארוך מידי, הם נוטשים לאתר אחר! .
כך מאבדים פנייה של לקוח פוטנציאלי שכבר הגיע לאתר אך לא קיבל את שציפה לו במהירות סבירה.
חשוב לציין שכמו שלקוחות לא אוהבים אתר איטי, גוגל גם לא אוהבים אתר איטי.
מידע נוסף על פלאגינים לוורדפרס להאצת מהירות טעינה >>
אתרים איטיים יסומנו ככאלה וכן יופיעו נמוך יותר בלוח תוצאות החיפוש – וכך מפספסים עוד יותר לקוחות.
דרכים לשיפור זמן הטעינה של האתר:
- התקנת קאש באתר – לכלל מערכות האתרים היום בעולם ובוודאי בוורדפרס ישנם רכיבי קאש חינמיים המאפשרים להאיץ את האתר בקלות.
- לבדוק את מהירות השרת המאחסן את האתר ולבקש מספק האחסון לבצע שיפורים במידה ויש צורך.
- לא להעלות תמונות גדולות לאתר – יש לכווץ לגודל שמתאים לאינטרנט (עד מגה לתמונה זה בהחלט בסדר ומעבר).
תמונות שצולמו בניידים ושוקלות 3-5 מגה יגרמו להאטה רצינית בטעינת הדפים בהם הם מוצגים.
ולכן מומלץ מראש לכווץ את התמונות לפני שמעלים אותם לאתר.
פיזור אופטימלי של אמצעי תקשורת
כפי שהזכרנו בסעיף הקודם, ברגע שלקוח מחפש שירות או מוצר, הוא רוצה את הכל נגיש ומהיר.
לכן, אם הוא נכנס והוא מתעניין אז בוודאי שהוא ירצה ליצור עמכם קשר לכן ישנו צורך בפיזור טקטי של אמצעי התקשורת.
לרבות טלפון, אימייל וכתובת (בין אם רשום באופן ישיר או לחצנים למשתמשי המובייל).
הממשק צריך להיות ידידותי ובמידה ואתם עובדים עם טפסים, צריך שיהיו פשוטים ככל שאפשר.
אז איפה חשוב להציג את דרך התקשורת עמכם?
- חשוב להציג מספר טלפון בתחילת העמוד כך שהלקוח ברגע שנכנס לאתר יודע שיש לו עם מי לדבר במידת הצורך
- בפוטר (תחתית הדף) שלרוב לוקחים שטח לא מבוטל מהעמוד, חשוב לצרף דרכי התקשרות נוספים מעבר לטלפון, כדוגמת כתובת פיזית או כתובת אי-מייל.
הטמעת כפתורי שיתוף
כפתורי השיתוף הינם כלי רב עוצמה המאשר לנו להינות בתפוצה רחבה של דפי האתר המתבצעת על ידי הגולשים עצמם.
ניתן להטמיע באתר כפתורי שיתוף לפלטפורמות השונות באופן קל ויעיל ולאפשר לגולשים לשתף ברשתות החברתיות, במייל ובתוכנות המסרים המיידים בנייד (ווצאפ, טלגרם, מסנגר וכו').
רוצים להינות מכל הטוב הזה? כך תעשו את זה!
ישנם מגוון של תוספים ואתרים שמאפשרים להוסיף כפתורי שיתוף לכלל הפלטפורמות ולכל מטרה, להלן שני אתרים מומלצים לשם כך:
שלבו בדפי האתר תמונות, וידאו ואלמנטים גרפיים
כפתורי השיתוף הינם כלי רב עוצמה המאשר לנו להינות בתפוצה רחבה של דפי האתר המתבצעת על ידי הגולשים עצמם. ניתן להטמיע באתר כפתורי שיתוף לפלטפורמות השונות באופן קל ויעיל ולאפשר לגולשים לשתף ברשתות החברתיות, במייל ובתוכנות המסרים המיידים בנייד (ווצאפ, טלגרם, מסנגר וכו').
רוצים להינות מכל הטוב הזה? כך תעשו את זה!
- תמונות במידה הנכונה גם הן כלי נכון וחשוב בשביל להוסיף עניין לאתר – הקפידו על תמונות אותנטיות הקשורות לתחום עיסוקכם, תמונת המוצר או תמונה שקשורה לשירות הניתן בעסק הן אידיאליות למטרה זו.
- השתמשו בסרטונים – סרטונים קצרים וקולעים יכולים לתת אינפורמציה רבה בזמן קצר, השתמשו בכלי עוצמתי זה על מנת להעביר מסר או מושג על השירות אותו אתם נותנים.
- השתמשו באנימציות – הם מעוררים עניין ומוסיפים עומק לאתר, כך האתר נראה הרבה יותר מעניין לגולש מאשר לשם השוואה תמונה או במקרה הפחות טוב – בכלל ללא תמונה.
דברו איתנו על הפרויקט שלכם
מדידת נתונים ואנליזת ביצועים
כל התהליך לא שווה שום דבר אם לא עשינו אנליזה והפקנו לקחים במטרה לשפר את ההמרה מהאתר, עלינו להטמיע באתר כלי אנליזה ומדידה שיאפשרו לנו להסיק את המסקנות הנכונות (Google Analytics, קוד המרה, קוד של פייסבוק וכו').
אנליזה נכונה תוכל לסייע לנו לאתר את הדפים המוצלחים באתר ולשכפל הצלחה זו לדפים אחרים שאנו מעוניינים בכך.
אנשים אוהבים מתנות – צ'פרו אותם!
כולנו אוהבים מתנות, צ'ופר קטן יכול להיות הבדל גדול, תציעו ללקוחותיכם שירות או מוצר שאתם יכולים לספק במינימום מאמץ, כך גדל הסיכוי שהלקוח ירצה לפנות דווקא אליכם ולא אל המתחרים שלכם.
חשוב לזכור את קהל הלקוחות הקיים: יש לנקוט באותה הדרך, תדאגו ליצור פלטפורמת חבר מועדון וכך גם לקוחותיכם הקיימים ימשיכו להישאר איתכם – בעידן בו התחרות האינטרנטית גבוהה ביותר, חייבים לדאוג לשימורם של לקוחותיכם.