עם זאת, הנחת היסודות הנכונים כבר בשלב הראשון של עיצוב האתר תביא לביצועים טובים בתוצאות החיפוש ותשלם לבעל האתר לאורך זמן.
עיצוב אתר ידידותי למנועי חיפוש (SEO) יכול לצמצם מאמצים גדולים לקידום האתר בטווח הארוך ולהפוך אותו לכלי חזק הזוכה לביצועים מהירים יותר על ידי חברת הקידום האורגני.
להלן כמה מרכיבים מרכזיים להכנת אתר אינטרנט המיועד לדרוג מיטבי בתוצאות החיפוש
מהירות האתר
גוגל הפכה את מהירות הדף לגורם דירוג בשנת 2010, כלומר, האלגוריתם של החברה יעדיפו אתרים עם דפים הנטענים מהר יותר על פני דפים עם טעינה נמוכה יותר.
הנתונים של Google מראים שהמשתמשים נוטים יותר לנטוש את תוצאת החיפוש אם הדף אינו נטען במהירות מספקת.
ריבוי השימוש במכשירים ניידים גרם לכך שכל נושא מהירות הטעינה קיבל עדיפות גבוהה יותר.
בעלי אתרים יכולים להשתמש בכלי ניתוח המהירות של Google כדי לבדוק את מהירות הטעינה של דפי אתר האינטרנט.
Google גם מספקת דוחות לאחר הניתוח שמראה בדיוק מה צריך לשפר באתר או באחסון למיקסום מהירות הטעינה.
ידידותי לנייד
אתר המותאם לנייד הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר כיום כל דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
בעלי אתרים שמייצרים לקוחות פוטנציאליים או מנהלים את העסק שלהם באינטרנט, ואין להם אתר לנייד, צריכים לשקול ברצינות לבצע התאמה לניידים או לבנות אתר חדש הכולל עיצוב רספונסיבי .
כל אתרי האינטרנט החדשים שנבנים בימינו כבר צריכים להיות בנויים בעיצוב רספונסיבי (אתרים המותאמים אוטומטית לכל גודל מסך).
קישורים פנימיים וחיצוניים
המערכת המקורית של גוגל לדירוג דפי אינטרנט התבססה על קישורים שחיברו בינהם.
עשרות שנים מאוחר יותר, האלגוריתם של החברה הפך להיות הרבה יותר מתוחכם, אבל הקישורים הם עדיין מדד חשוב לדירוג.
זה נכון מחוץ לאתר, אבל זה גם נכון לתוך האתר.
בעת עיצוב אתר ידידותי לקידום, חשוב שכל הדפים יקושרו זה לזה באופן פנימי, כך שניתן להגיע באופן מהיר וקל ונגיש באתר לכל הדפים הקטגוריות.
דף יתום או יצירת ניווט מסורבל ועמוק מידי עלולים להקשות על דפים חשובים לקבל דרג גבוה בתוצאות החיפוש.
כתובות דפים URL ידידותיות למנועי חיפוש ולגולשים
מתכנתים לעיתים מתמקדים בדקויות של בניית הארכיטקטורה של האתר ופחות חושבים על יכולתו של מנוע החיפוש לסרוק כתובות אתרים. הם גם לא תמיד חושבים שאדם אמיתי צריך להיות מסוגל לקרוא אותם.
כתובות URL ידידותיות יכולות לשלב את מילות מפתח ולסייע בקידום מילים אלו במסגרת קידום הדף. כתובות האתרים צריכות להיות קצרות, תיאוריות וקלות לקריאה. כדאי מאוד להימנע משימוש בתווים מיוחדים כגון קווים תחתונים, אמפרסנד או סימני אחוזים.
ככל שהכתובות קלות יותר לקריאה, כך טוב יותר עבור בני אדם והן עבור מנועי חיפוש.
דוגמה לכתובת URL ידידותית לעמוד יצירת קשר: www.combar.co.il/contact
דוגמה לכתובת URL לא ידידותית לעמוד יצירת קשר: www.combar.co.il/Tenders.aspx?si=23&ca=116
לסיכום תכנון ובניית אתר אינטרנט לביצועים מיטביים דורש מגוון פעולות מקדימות כבר בשלבי תכנון והעיצוב.
ניתן למקסם את היכולות השיווקיות של האתר ולספק למנועי החיפוש את כל הסיבות לדרג את האתר גבוה יותר מהמתחרים.