התאמת תוצאות החיפוש על סמך מידע גאוגרפי ומיקום כיום היא חלק בלתי נפרד מהחוויה של מנועי החיפוש.
פרופילים ואתרי אינטרנט של עסקים מקומיים מופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות גם אם לא נזין את שם העיר או השכונה בשאילתת החיפוש (לדוגמה: "פיצרייה באילת").
במאמר זה נסקור את ההיבטים והיתרונות של הקידום הלוקאלי ונספק סדרת טיפים שעשויים להזניק את חשיפת העסק בפני קהל הנמצא ממש ברגע זה באזור החנות/העסק שלכם.
מהו קידום אתרים לוקאלי?
קידום אתרים מקומי הוא תת תחום של SEO (קידום אתרים במנועי חיפוש) המתמקד באופטימיזציה של אתר האינטרנט במטרה לשפר ולהגביר את המיקוד והחשיפה של האתר בתוצאות החיפוש המבוססות מיקום.
בעבר, כאשר רצינו לחפש שירות במיקום מסוים היינו רושמים את שם השירות + מיקום ומקבלים תוצאה רלוונטית לחיפוש.
בימינו, גוגל ויתר מנועי החיפוש לוקחים בחשבון את המיקום הפיסי שלנו (לפי כתובת IP ופרמטרים נוספים לדוגמת מיקום GPS בסמארטפונים) ומספקho תוצאות המשלבות אתרים של עסקים מקומיים.
חשוב לדעת על Local SEO
- קידום אתרים מקומי אינו שמור לאינסטלטורים ומנעולנים, יש מגוון רחב מאוד של עסקים שיכולים ליהנות משירותי קידום מבוסס מיקום.
- הקידום הלוקאלי אינו מחליף את קידום אורגני בתוצאות הארציות אלה בא לשפר את הביצועים והחשיפה עבור הקהל המקומי.
קידום לוקאלי הוא שילוב מנצח של רישום וניהול העסק ב-"פרופיל העסק בגוגל" (לשעבר "גוגל לעסק שלי") ומיקום גבוהה בתוצאות האורגניות המופיעות מתחת לאזור העסקים.
הפעולות שיש לבצע כדי לקדם את האתר לקהל מקומי
אחרי שהרחבנו מהו קידום לוקאלי, עכשיו נפרט על הפעולות שיש לבצע ועל מה חשוב לתת דגש.
פתחו פרופיל עסקי בגוגל
היכנסו לאתר של פרופיל העסק ב-Google ורשמו את העסק שלכם.
כבר התחלה תתבקשו להזין את מספר הטלפון של העסק, במידה והעסק כבר קיים במערכת, הוא יוצג לכם ותישאלו את אתם רוצים לנהל את הפרופיל.
מכאן תוכלו לקפוץ ישר לשלב אימות הבעלות על העסק.
אם גוגל לא מצא את העסק שלכם, המשיכו בתהליך הרישום ומלאו את כל הפרטים הנדרשים על העסק (שם, טלפון, כתובת, שעות פעילות).
מלאו גם פרטים אופציונליים כגון תיאור העסק, כתובת אתר, לוגו ועוד.
אימות בעלות על פרופיל העסק – לאחר מילוי הנתונים ישלח לבעל העסק גלויה ובא קוד לצורך אימות.
מטרת תהליך זה הוא לוודא שאתם בעלי העסק ושהכתובת שמסרתם נכונה (הגלויה נשלחת לבית העסק).
לאחר האימות העסק שלכם יתחיל להופיע בתוצאות החיפוש ובגוגל מפות.
קדמו את האתר שלכם בהקשר לוקלי
- יש לוודא שכתובת בית העסק שלכם מופיעה לפחות במקום אחד באתר (דף יצירת קשר לדוגמא).
- באתרים בהם יש פוטר – חלק תחתון שחוזר על עצמו בכל האתר, רצוי לעדכן את כתובת העסק שם כך שתופיע בכל דפי האתר.
- פרסמו באתר תוכן ודפי מידע הרלוונטיים לקהל המקומי ושלבו את שם העיר/שכונה בתוכן.
לדוגמה: חנות הצמר שלכם ברמת פולג נתניה / חנות שעוני יוקרה ותכשיטים באשדוד. - עצה אחרונה בנושא – הכל במידה, לא לפרסם אין סוף דפי תוכן בהקשר מקומי, לא לדחוף את שם העיר בכל מקום.
היתרונות המרכזיים של Local SEO קידום לוקאלי
- הופעה מוגברת בתוצאות החיפוש לקהל מקומי באמצעות האתר והפרופיל העסקי בגוגל.
- הקמה וניהול פרופיל עסקי בגוגל ללא תשלום.
- הופעה בתוצאות החיפוש של גוגל מפות + בחיפושים האורגניים
- מגוון אמצעים להנעת המבקרים לפעולה:
כרטיס מידע מורחב עם כל האפשרויות ליצירת קשר עם העסק. - מיתוג העסק שלך כטאלנט מקומי.
- יותר פניות רלוונטיות של מבקרים מהאזור שלך.
בחלק הבא של המאמר תמצאו טיפים ודגשים שישדרגו את ביצועי הקידום הלוקאלי שלכם.
טיפים מיוחדים לקידום אתרים לוקאלי שיעשו לכם את ההבדל
קבלו ביקורות נהלו את הפרופיל העסקי
עכשיו שיש לכם פרופיל עסקי ב-Google, הכירו את החלק הכי חשוב בו – הביקורות!
בקשו מלקוחות לתת לעסק שלכם ביקורת בפרופיל העסק בגוגל המוצג בתוצאות החיפוש.
ככל שתקבלו יותר ביקורות חיוביות – הפרופיל יוצג גבוהה יותר בתוצאות החיפוש המציגות מספר עסקים במפה.
השתמשו באפשרות לפרסם פוסטים שוטפים, להעלות מוצרים, לפרסם תמונות ובכלל כל מה שאפשר במסגרת ה פרופיל עסקי ב-Google.
וודאו שמילות המפתח החשובות בתחומכם מופיעות באתר
גוגל מציגה את הפרופיל העסקי בכל פעם שמחפשים את שם העסק.
אבל מה קורה שאשר מחפשים שם של שירות או מוצר? כאן כבר מתבצעת התאמה עם התוכן שקיים באתר האינטרנט.
במקטע המפות והעסקים בתוצאות החיפוש יוצגו מספר מצומצם של עסקים ומתחתם כפתור המפנה את המבקר לעסקים נוספים.
העסקים שיופיעו בתצוגה המצומצמת הם אלו שנמצאים בקרבתך כרגע, בעלי דירוג ביקורות גבוהה ושמילת המפתח (שם המוצר/שירות) קיים באתר האינטרנט.
אם מילת המפתח אינה קיימת באתר שלכם, העסק שלכם לא יוצג ברשימה ומצומצמת וחבל!.
בצעו באתר שלכם מחקר מילות מפתח לאיתור הביטויים המובילים ותדאגו לפזר אותם באתר.
דוגמה: רק סוכנות ביטוח שתכתוב באופן מפורש את הביטוי "סוכנות ביטוח" באתר שלה תוצג עבור חיפוש זה.
לפרטים נוספים ולהצעת מחיר צרו איתנו קשר
שאלות נפוצות על קידום מקומי
מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום לוקאלי?
קידום אתרים מקומי הוא תחום משנה של קידום אתרים במנועי חיפוש.
הוא מתמקד באופטימיזציה של אתר האינטרנט ובפרופיל העסקי בגוגל במטרה לשפר ולהגביר את החשיפה של האתר בתוצאות החיפוש המבוססות מיקום.
לאיזה סוג עסקים מתאים קידום לוקאלי?
כל עסק המספק שירות לקהל מקומי, לדוגמה: בעלי מקצוע, רופאים, עורכי דין, חנויות, מסעדות ואפילו סניפי בנקים.
איך פותחים פרופיל עסקי בגוגל?
היכנסו לאתר של פרופיל העסק ב-Google ובדקו אם העסק שלכם כבר קיים במאגר.
אם כן המשיכו לתביעת בעלות, אם לא – רשמו את העסק שלכם.
קידום מקומי Local SEO מחליף את הקידום הרגיל של האתר?
הקידום הלוקאלי אינו מחליף את קידום האתרים האורגני אלה בא לשפר את הביצועים והחשיפה עבור הקהל המקומי.
חשוב לקדם את השירותים והמוצרים שהאתר מציע גם לקהל ארצי / כללי על בסיס ביטויים ומילות מפתח פופולריות שיתאימו לקהל רחב ככל האפשר.